Redacția Pandurul angajează! Trimite CV-ul tău însoțit de răspunsul la întrebarea: De ce ai vrea să lucrezi la Pandurul? la [email protected] până la data de 15 ianuarie 2025.

Căutăm jurnaliști entuziaști, cu dorința de a face diferența. Experiența este un plus, dar dacă ai talent, ne dorim să te cunoaștem chiar dacă ești la început de drum! Vrem să ai abilități excelente de scriere și documentare, ar ajuta să ai capacitatea ori deschiderea de a lucra sub presiunea termenelor limită. Noi îți oferim un mediu de lucru prietenos și creativ, unde ideile tale vor fi valorizate, șansa de a crește profesional, prin acces la traininguri și mentorat de la cei mai buni din domeniu, posibilitatea de a lucra la materiale care au impact real în comunitatea din Târgu Jiu și nu numai și un pachet salarial atractiv, adaptat pe experiența și performanța ta.

 

(închide)

Reclamaţiile consumatorilor, soluţionate de mediatori

Mediatorii gorjeni au lansat ieri, în conferinţă de presă, un nou tip de mediere. Mai exact, mediatorii pot soluţiona acum şi un conflict apărut între un cumpărător şi un producător.

Gorjenii care întâmpină probleme atunci când vor să înapoieze sau să repare un produs cumpărat pot apela la mediere prin prezența fizică sau on-line. Acest tip de mediere a fost reglementat printr-o directivă europeană apărută în aprilie 2015 și poartă denumirea de SAL (soluționarea alternativă a litigiilor) și SOL (soluționarea on-line a litigiilor).  ”Procedura SAL este procedură extrajudiciară, implică o parte neutră, un profesionist care ajută părţile să găsească o soluţie de comun acord acceptată. Entităţile de SAL sunt entităţi extrajudiciare. Unele dintre aceste entităţi operează integral on-line şi se numesc entităţi de soluţionare on-line a litigiilor(SOL). Această modalitate poate ajuta la soluţionarea litigiilor legate de achiziţiile on-line. SAL şi SOL sunt de obicei proceduri ieftine, simple şi rapide şi, prin urmare, sunt avantajoase atât pentru consumatori, cât şi pentru comercianţi, contribuind la evitarea costurilor şi a procedurilor în instanţă", a afirmat Daniela Bobaru, vicepreședintele Corpului Profesional al Mediatorilor din Gorj.

Uniunea Europeană promovează SAL și SOL, încurajând consumatorii să caute soluții la problemele cu care se confruntă când achiziționează produse și servicii pe piața unică. Cu alte cuvinte, mediatorii vor prelua din atribuțiile comisarilor din cadrul Protecției Consumatorilor, ei fiind cei care vor încerca să rezolve conflictele dintre cumpărători și comercianți pe cale amiabilă. Aceste două concepte se aplică pentru fiecare sector al pieței, respectiv călătorii, sectorul bancar, serviciile de curățare chimică, dar nu se aplică în domeniul sănătății și educației.

În cadrul aceleiași conferințe, mediatorii au vorbit și despre o reorganizare a mediatorilor gorjeni. În total, în județul Gorj, sunt 120 de mediatori autorizați, însă aproape 30% din ei sunt suspendați pentru că au și alte meserii. Echipa reprezentativă la Gorj a mediatorilor este formată din Otilia Belcineanu, președintele Corpului Profesional al Mediatorilor din Gorj, Ana Daniela Bobaru, vicepreședinte, Gabriel Corlan, vicepreședinte, și Luminița Trifan, reprezentat în relația cu justiția.

Vizualizări: 246

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: