Cosmin Popescu susține crearea unei structuri unitare financiare și de achiziții la nivelul județului

Președintele Consiliului Județean Gorj, Cosmin Popescu, este încrezător că cei din conducerea țării vor adopta în următoarea perioadă proiecte de lege care să modifice Codul administrativ și fiscal, întrucât în instituțiile din România este necesară o reorganizare.
Din discuțiile avute în cadrul Uniunii Generale a Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, cu premierul Marcel Ciolacu și președintele interimar Ilie Bolojan, acesta a precizat că este foarte posibil ca în viitor să se creeze o structură unitară la nivel de județ, responsabilă pentru domeniile financiar-contabile și achiziții publice, însă la momentul actual proiectul este în stadiul de analiză.
Totodată se va lua în calcul ca un singur serviciu de urbanism, financiar sau juridic să activeze pentru cinci -șase comune.
„Avem nevoie de o modificare a codului administrativ, de modificarea legislației fiscale, sunt teme pe care cu siguranță guvernul României și parlamentul Românei le vor adopta în următoarea perioadă. Avem multe primării care nu pot să își desfășoare activitatea financiar-contabilă sau de achiziții publice, să se creeze o structură unitară la nivel de județ, care să deruleze aceste proceduri, sau cum ar fi structura de audit. Deocamdată toate aceste lucruri privind reforma bugetară, privind un cadru normativ bugetar, sunt în analiză. Nu putem emite un act normativ peste noapte, fără să vedem implicațiile acestui act normativ, cu cine, cum se pot face, pentru că sunt diferențe. Nu este similară activitatea dintr-o comună cu cealaltă sau din județele vecine.
Lucrurile sunt în analiză și sunt necesare aceste modificări, având în vedere ceea ce vedem zi de zi că se întâmplă în zona de administrație publică locală”.
Se poartă discuții și cu privire la angajații dina este domenii care ar fi vizate de reorganizare.
”Angajații care sunt pe cele două componente Achiziții publice sau Financiar-contabile sunt insuficienți, dar poți să aduci prin transfer, din unitățile administrativ-teritoriale oameni care sunt profesioniști, care au experiență și atunci se pot face aceste activități comune la nivel județean.
Dar aceasta este momentan doar o idee, să vedem cum o să o punem în practică. Și de ce nu, constituirea unor asociații între comune ca un singur serviciu financiar sau un singur serviciu de urbanism, sau unul juridic să activeze pentru 5-7 comune. Sunt mai multe variante care vor fi discutate în perioada următoare”, a transmis acesta.
Vizualizări: 408
Distribuie Trimite pe WhatsApp