Drumul de la Sadu, plombat la minus zece grade Celsius
Trei angajaţi ai societăţi Edilitara munceau de zor la plombarea drumului în zona Iezureni. Înarmaţi cu roabă, mătură, lopată şi mai, angajaţii respectau ordinele şefilor, şi chiar dacă afară erau temperaturi cu minus. Şoferii nu s-au bucurat de acest lucru pentru că sunt convinşi că la prima ploaie gropile vor fi la loc, dar s-au amuzat când au văzut cum se repară drumurile în Gorj.
Dis-de-dimineaţă, trei angajaţi ai Societăţii Edilitara au fost în cartierul Iezureni şi s-au apucat de treabă. Au avut ca sarcină precisă să astupe gropile de pe drumul european Târgu-Jiu-Bumbeşti-Jiu. Deşi se înregistrau minus 10 grade Celsius angajaţii şi-au văzut de treabă. „Ce să facem domnişoară muncim că de asta am venit la serviciu. Dacă aici am fost trimişi, aici muncim. Şefii ne-au dat sarcină să plombăm gropile astea şi asta facem. Este frig, dar ce nu trebuie să mai muncim-”, spune un muncitor.
Au astupat toate gropile cum o mixtură specială pentru sezonul rece care rezistă la temperaturi scăzute, spun ei. Oamenii cred că au făcut o treabă bună, iar gropile vor sta plombate cel puţin până în primăvară. „Această mixtură nu îngheaţă şi rezistă şi la temperaturi scăzute. Pentru a plomba gropile cu mixtura asta nu ne trebuie utilaje. Sunt suficiente uneltele astea pe care noi le avem“.
Cu nervii întinşi la maxim că-şi distrug maşinile pe acest tronson de drum, şoferii s-au amuzat când au văzut cum se lucrează la plombarea drumurilor din Gorj. Conducătorii auto sunt siguri că la prima ploaie sau ninsoare gropile vor fi la loc. „Este de toată jena ce se întâmplă aici. Lucrează ca în epoca de piatră. Drumul ăsta este distrus. Este aproape impracticabil. Cum să plombezi gropile la temperaturile astea. De aia sunt aşa de bune drumurile noastre. Pe aici ne rupem maşinile. În loc să asfalteze, le plombează la minus zece grade, iar la prima ninsoare sau ploaie, plombele astea sar din gropi“, spuneau şoferii.
Reprezentanţii Direcţiei de Drumuri Naţionale sunt conştienţi de faptul că drumul este într-o stare deplorabilă. „Din câte ştiu eu se plombează cu mixtură stocată, care se poate pune şi la temperaturi sub zero grade şi îndeplineşte toţi parametrii tehnici. S-au mai făcut astfel de intervenţii şi pe punctele mai periculoase, mă refer la poduri şi în curbe. Dacă va ploua, va ninge sau se va da cu material antiderapant aceste plombe vor sări”, a declarat Dumitru Leuştean.