Cum îți dai seama că rămâi fără freon la mașină!
Există mai multe simptome care te avertizează că instalația de aer condiționat este defectă sau nu mai răcește suficient de bine. Dacă le cunoști poți să îți dai seama că rămâi fără freon la mașină.
Sistemul de climatizare al mașinii este esențial pentru a asigura confortul termic al șoferului și pasagerilor unei mașini. Acesta se poate dovedi foarte util și când este o diferență de temperatură care duce la producerea de condens în mașină. Pentru a preveni aburirea geamurilor, putem porni aerul condiționat, chiar și pe o temperatură neutră sau pe cald.
De cele mai multe ori, când spunem aer condiționat ne gândim la zilele toride de vară, când vrem ca în mașină să fie cât mai rece. Dar sistemul de aer condiționat (AC) poate fi folosit tot timpul anului. În zilele călduroase, poate fi folosit pentru a răci mașina. Iar când e rece sau e o zi ploioasă, pentru a preveni formarea condensului pe geamuri.
Însă, ca sistemul de climatizare să funcționeze în parametri optimi, șoferii trebuie să se asigure că mașina are suficient freon.
Freonul este un lichid fără de care sistemul de răcire auto nu poate funcționa. Dacă nivelul acestuia este scăzut, aerul nu va putea fi răcit eficient înainte de a ajunge în interiorul mașinii.
De altfel, acesta este primul indiciu că rămâi fără freon la mașină. Pur și simplu, oricât de rece setezi sistemul, în cockpit va intra aer cald. În plus, la unele mașini e posibil să se audă un fâsâit din zona compresorului, aflat sub bord.
De asemenea, poți constata că s-a acumulat gheață pe compresor. Asta înseamnă că sistemul de răcire nu are suficient freon. Pentru că pe măsura ce cantitatea de freon scade, umezeala din sistemul AC se acumulează și îngheață.
Iar atunci zona din jurul compresorului devine unsuroasă și e un alt semn că sistemul de răcire are probleme. Dacă sistemul experimentează scurgeri ale freonului, nu va funcționa corespunzător. Iar după câteva luni e posibil să fie nevoie să faci o nouă încărcare a sistemului.