Transportul minerilor de la Roşiuţa şi Lupoaia, rezolvat temporar
Societatea care asigură transportul minerilor de la carierele Roşiuţa şi Lupoaia a renunţat de moment la suspendarea activităţii, asta după ce administraţia CE Oltenia a virat circa 25% din suma datorată transportatorului. Mihai Murdeală, administratorul societăţii, anunţă însă că, dacă şi în viitor firma sa nu va fi plătită pentru serviciile prestate, va cere rezilierea contractului cu CE Oltenia. Murdeală avertizează că asta va presupune şi concedierea a mai bine de jumătate din angajaţii societăţii.
Administratorul societăţii IRIS SRL din Motru spune că va transporta în continuare angajaţii CE Oltenia de la cele două cariere după ce complexul a achitat parţial suma datorată. Complexul a achitat un sfert din restanţele care se ridică la 400.000 lei. Din luna martie firma de transport motreană nu a mai primit un leu de la complex. „Am primit o adresă pe fax de la CEO, îmi plătesc facturile care au intrat la 60 de zile la scadenţă. Mi-au pus şi copii după ordinele de plată şi garanţiile pe care le aveau restante. În total ar fi vreo 95.000 lei. Mai puţin decât ne aşteptam, dar renunţăm pentru că ies în afara contractului şi pierd garanţia de bună execuţie dacă stopez activitatea. Puteau să facă chestia asta de vineri şi nu mai era nicio problemă. Eu am anunţat că am vrut să întrerup pentru că aveam dreptul să suspend contractul din data de 19 iunie, la ora 00. Am anunţat UMC-urile şi directorii au spus că nu pot să le fac aşa ceva. Dar le-am spus că dacă luni nu primesc banii o să stopez activitatea”, a declarat Mihai Murdeală, administratorul societăţii IRIS SRL.
Luni, 22 iunie, circa 300 de salariaţi ai carierei Roşiuţa au stat aproape o oră în parcarea din faţa unităţii după încheierea schimbului I, pentru că transportatorul nu a vrut să mai facă cursele regulate, deoarece nu a primit banii pentru serviciile prestate în ultimele luni de la CE Oltenia. Murdeală a avertizat administraţia CE Oltenia că va solicita rezilierea contractului dacă astfel de situaţii vor mai exista şi pe viitor, chiar dacă asta va presupune concedieri colective la nivelul societăţii pe care o conduce. „Sperăm să primim şi restul sumei datorate. Dacă nu, obligatoriu, când se împlinesc 14 zile la următoarea, că sunt sigur că o să mă plătească după 60 de zile, deci 74 de zile, vom suspenda iar activitatea. Dacă prind o chestie de genul acesta o să am motive să cer rezilierea, pentru că e repetată şi să-mi iau garanţiile. La o eventuală reorganizare a transportului, mie îmi pare rău că o să fiu obligat să disponibilizez nişte oameni cu care am lucrat mulţi ani, 30-35 de ani. Ar însemna să renunţ la minimum 20 din cei 33 de angajaţi”, a precizat Murdeală.
Conducerea CE Oltenia nu a putut fi contactată pentru a comenta referitor la acest subiect.