Studiul Ministerului Educaţiei: Temele sunt obositoare şi stresante
Peste 70% dintre părinţi şi elevi consideră că temele pentru acasă sunt obositoare, monotone, dificile şi stresante, relevă studiul cu privire la rolul temelor, lansat de Ministerul Educaţiei.
Studiul mai precizează că cei mai mulţi dintre respondenţii chestionarului recunosc faptul că temele sunt utile pentru elevi pentru a întări ceea ce s-a predat la clasă, dar că sunt mult prea repetitive, monotone şi dificile. Elevii şi părinţii îşi doresc teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. De asemenea, rezultatele raportului arată că între 75-80% dintre elevi şi părinţi consideră că temele consumă mare parte din timpul liber al copiilor. Un alt efect negativ face referire la faptul că acestea conduc la nelinişte, îngrijorare sau chiar stres.
La studiu au participat 70.952 de respondenţi, dintre care 27.383 părinţi (84%-mame), 32.786 de elevi şi 10.783 de cadre didactice din toate judeţele ţării. (A.A.)