O companie de familie din Gorj deschide un nou magazin în județ. Care este diferența între produsele Marigab și celelalte

Proprietarul unei companii din Gorj a cerut specialiștilor rețete de mezeluri fără conservanți sau înlocuitori de carne, fără coloranți ori alte substanțe care să crească termenul de valabilitate a produselor. De patru ani, în carmangeria Marigab COM SRL se produc tone de produse din carne, care sunt epuizate rapid de pe rafturile din magazinele cu același nume. În curând, Marigab va deschide un magazin de 500 de metri pătrați în municipiul Motru, iar produsele tradiționale Marigab vor fi pe rafturi. În magazinele Marigab mai sunt vândute ouă din ferma companiei, dar și prăjituri din cofetăria proprie. Marigab a început în 2003, cu un mic stand, iar astăzi gestionează cinci magazine, săli de evenimente, hoteluri, și alte proiecte mari în așteptare. Cum au ajuns aici a povestit, pentru Pandurul, directorul Marigab COM SRL, Cornel Sanda.

Marigab COM SRL înseamnă Cornel Sanda și Maria Magdalena Sanda și Adrian și Gabriela Tulba (foto), în postură de administratori și manageri pe diverse compartimente ale companiei. Cei patru au însă alături familia lărgită, oameni cu care se sfătuiesc atunci când este de luat o decizie majoră. De aceea, Cornel Sanda spune că Marigab este o afacere de familie. 


Marigab COM SRL este o companie cu peste 250 de angajați, cu cifră de afaceri de peste 30 de milioane de euro, și care din 2003, de la înființare, și până azi s-a dezvoltat masiv. Mai întâi a fost un stand Marigab, în Turceni, dar astăzi compania Marigab are magazine în Filiași, Turceni, Târgu Cărbunești, Rovinari, iar în câteva săptămâni va inaugura unul în municipiul Motru.

Magazinele sunt organizate asemenea unui supermarket și au un model de business cu care au demonstrat că pot lupta cu marii retaileri.

În plus, compania a dezvoltat spații de cazare, săli de evenimente ori restaurante. Recent a obținut o finanțare de 8 milioane de euro prin Programul "Tranziție Justă", pentru construirea unui hotel în care vor fi angajate circa 40 de persoane.

Ultimul magazin, ce urmează să fie inaugurat curând, va fi situat în zona Primăriei Motru, va avea circa 500 de mp și va fi organizat cu autoservire de pe raft. În plus, este un magazin unde vor fi și produsele de carmangerie Marigab, prăjituri din cofetăria proprie, dar și ouă din ferma companiei. 

În amenajarea magazinului a fost realizată o investiție de circa 1, 5 milioane de euro. În noul magazin Marigab din municipiul Motru vor lucra circa 30 de persoane din zona Motru. Marigab este o companie în care personalul este stabil, fiind persoane angajate de 20 de ani.
Diferența dintre magazinele Marigab și celelalte este dată chiar de produsele companiei: carmangerie, cofetărie, ouă. Toată producția este vândută în magazinele Marigab. În acest moment, firma nu are în plan distribuirea acestor produse în alte magazine.

Marigab produce și vinde tone de mezeluri în magazinele existente, dar și la evenimentele organizate în locațiile companiei. Costul de producție pentru produsele de carmangerie este mai mare decât în cazul unui alt producător, însă, potrivit lui Cornel Sanda, compania și-a propus să obțină profit din vânzarea unor cantități mari, nu din creșterea prețului. De asemenea, a păstrat în magazine și celelalte mărci de produse pentru a oferi clienților posibilitatea de a cumpăra orice doresc.

„În ceea ce privește carnea, nu avem fermă, dar lucrăm cu abatoare specializate din țară. Tranșăm carne din carcasă, facem produse tradiționale, de carmangerie, costiță, șuncă, cârnați de mai multe feluri, mici, salam, kaizer, după rețetele noastre. La noi nu există mașină de injectare, nu există adaosuri suplimentare pentru creșterea termenelor de valabilitate, nu există înlocuitor de carne, înlocuitor de grăsime, conservați. Inclusiv afumarea produselor se face în afumătoare cu rumeguș, clasic, cum se face acasă. Acesta a fost principiul pe care ne-am ghidat de la bun început. Am decis ca noi nu facem ceva ce considerăm că nu e normal si sănătos! Au deschis pe lângă noi și alte magazine mari și nu ne-au plecat clienții”, a explicat Cornel Sanda, directorul Marigab.

Compania mizează și pe produsele de cofetărie. Prăjiturile sunt făcute cu lapte și ouă, nu cu prafuri care înlocuiesc ingrediente esențiale. Prăjiturile sunt vândute în magazine și la evenimentele organizate de Marigab.

În magazine sunt vândute și ouă de la ferma Marigab situată în Turceni. Ferma are o capacitate de 10 mii de păsări, crescute în aer liber, și o producție de circa 250 de mii de ouă lunar. 


Sanda a povestit că această afacere a fost construită cu familia și cu gândul la familie: ”Dacă eu îmi doresc ca copilul meu să mănânce un produs sănătos, așa își doresc și alți părinți pentru copiii lor. Avem o satisfacție când oamenii vin și ne spun că au mâncat de la noi și le-a plăcut sau când se face coadă așteptând să descărcăm mașina cu carne și alte produse”.


Marigab Com SRL are planuri de extindere a afacerii, este în desfășurare procesul de inaugurare a magazinului din Motru și a fost demarată implementarea proiectului de peste 8 milioane de euro: un hotel de 20 de camere, centru spa, piscină și sală de conferință.

Galerie foto




Vizualizări: 6,821

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: