Mulți văd, puțini pricep

foto: Casa de Cultură a Sindicatelor din Târgu Jiu, clădire situată la kilometrul 0, în paragină

Aceasta pare să fie deviza primarului Marcel Romanescu. Ultimele felicitări le-a primit de la fanii de la partid cu o postare în care se laudă cu un clasament în care Târgu Jiu este în top 10 din punctul de vedere al calității locului, însă ce uită să spună este că la măsurătoare nu a fost luată în calcul și calitatea administrației publice locale. Acolo unde s-a măsurat și performanța administrației este dezamăgitor. Nimic. Târgu Jiu este la coada clasamentului când vine vorba de prosperitate, cultură ori sport. Sigur, primarul nu a publicat și aceste informații.

Ei bine, poziția 7 la calitatea locului, așa cum apare în City Indexul realizat de institutul Orașelor Vizionare, a fost stabilită având în vedere existența unei universități, potențialul operelor lui Brâncuși, ieșirea rapidă la Parcul Național Defileul Jiului și existența (încă) a unui domeniu strategic, producerea energiei pe cărbune.

Ce spune de fapt acest studiu? Că avem potențial, avem cu ce, dar nu are cine. Că nu avem o administrație care să fructifice aceste resurse.

Primarul Romanescu prezintă, în postarea sa, ca fiind o realizare proprie, a administrației sale. El se bazează că nu se uită nimeni pe întregul articol ori studiu, că nu interpretează nimeni graficele. Că mulți văd, puțini pricep.

De multe ori primarul Romanescu, dar și alți politicieni locali, se agață de diverși oameni și de imaginea lor. Însă sunt celebre postările lui Romanescu în care urează la mulți ani. Când postezi o fotografie cu acea persoană și un mesaj de felul acesta, instant imaginea persoanei respective se transferă la tine. În plus, nici nu poți fi acuzat de interese ascunse din moment ce totul este ambalat cu un mesaj pozitiv și un gest de lăudat.

În fine. În realitate, problema este aceasta: mesajele false, postările cu minciuni prin omisiune, informații trunchiate, toate făcute de politicieni având credința că suntem proști. Postări din care nu se înțelege nimic ori din care lasă să se înțeleagă ceva, orice, dar nu ce este. Postări care doar creează impresia că ai aflat ceva. Că a făcut ceva. Totul având la bază că suntem prea proști să ne prindem.

Și ușor-ușor așa este construită o comunicare bazată pe dezinformare. Bazată pe zgomot. În zgomot nu mai ești atent la ce se întâmplă cu adevărat. În fapt, în Târgu Jiu și în județ e mult zgomot.

Zgomotul nimicului.

Vizualizări: 4,862

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: