Zece ani de bune intenții până la primii pași concreți

Suntem fruntaşi atunci când vine vorba despre investiţii pe hârtie. Campaniile electorale reprezintă momentul ideal al guvernanţilor să ne promită autostrăzi sau drumuri de mare viteză. Este şi cazul Drumului Expres Craiova-Târgu Jiu, investiţie promisă de mai bine de 10 ani. Veşti bune nu avem, doar o singură decizie în ceea ce priveşte traseul tronsonului de drum.

Zece ani şi doar o decizie. Atât au putut face cei aflaţi la cârma acestei ţări. Drumul expres Craiova Târgu Jiu ar reprezenta una dintre cele mai importante investiţii din zona Oltenia, facilitând astfel transportul mărfurilor. După mai bine de un deceniu, parlamentarii au decis într-un final care este varianta finală şi pe unde va trece acest drum. Tronsonul ar trebui să străbată 8 comune din judeţul Gorj.

Autorităţile văd lucrurile altfel de la birou. ”În momentul de faţă, acesta este studiul de fezabilitate, se va face documentaţia, apoi se va intra în stadiu de licitaţie. Licitaţiile durează destul de mult. Mă gândesc că undeva spre finalul anului viitor, s-ar putea să se apuce cineva efectiv de execuţia lui”, a spus Marcel Iacobescu, prefectul de Gorj.

Târgu Cărbuneşti este primul oraş prin care va trece drumul de mare viteză. Primarul pare încântat la prima vedere, însă se teme de contestaţii.

”Sper ca în 5-6 ani să putem circula pe acest drum, dar totuşi trăim în România, o să dureze perioada licitaţiilor. Să sperăm că nu vom avea contestaţii”, spune Dănuț Birău, primarul din Târgu Cărbunești.

Deputatul de Gorj, Radu Miruță, spune că totul s-a întârziat din cauza faptului că dosarul a fost ținut prea mult în sertar. ”Nu a fost cineva la ministerul Transporturilor care să scoată din sertar acest proiect şi să-l pună pe masă şi să-l semneze. Despre acest drum se vorbește de vreo 15 ani. Niciodată  nu s-a ajuns ca el să fie pus pentru studiul de fezabilitate. România este plină de studii. Trebuie să facem ceva și se va face”, a spus Radu Miruță.   

Cei care trebuie să își dea acordul sunt chiar cetăţenii. Spun că aşteaptă să fie chemaţi la discuţii, dar ar accepta varianta cedării, tocmai pentru ca investiţia să fie făcută. ”Bine ar fi să fie adunaţi la primărie sau pe grupuri pe zone şi noi între noi să încercăm să ne lămurim pentru asemenea lucru. Este o investiţie necesară (...) Şi negocierea este tot la fel. Îmi convine, nu îmi convine, dar până la urmă nu te pui contra vântului (...) Ideal ar fi să cedeze, dacă e să se facă”, au declarat câțiva cetățeni.

Valoarea investiţiei este de peste 20 de milioane de lei şi are termen de excuţie de 24 de luni de la semnarea contractului.

Tronsonul de drum ar urma să aibă câte două benzi de circulaţie pe sens, fiind vorba despre circa 100 de kilometri.

Vizualizări: 806

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: