Trenul electric de la Motru, blocat de birocraţie
Un cititor a sesizat ziarul Pandurul cu privire la faptul că trenul nu va trece prea curând prin Motru, aşa cum s-a promis. Trenul electric, ultramodern, este gata, linia este funcţională, dar se pare că Ministerul Transporturilor refuză să aprobe subvenție pentru pachetul minim social pentru ruta Motru - Bucureşti. Deputatul de Gorj Camelia Khraibani, care s-a implicat în acest proiect, se declară dezamăgită că, după atâtea luni, încă mai este nevoie de avize.
„Încă se mai fac multe demersuri pentru ca acest tren să circule, dar noi motrenii suntem principalii perdanți din cauza lipsei de transport de călători pe calea ferata, care este cel mai ieftin și cel mai sigur, dar să nu ne pierdem totuși speranţa”, a precizat Costel Ilinof, un cititor al ziarului.
Deputatul Camelia Khraibani s-a arătat dezamăgită de birocrația din România. „Am fost la Ministerul Transporturilor și am discutat cu un secretar de stat. Toată lumea din minister cunoaște problema aceasta, dar Softronic trebuie să mai depună niște documente pentru un aviz. Lunea viitoare trebuie să ne ducem din nou la Ministerul Transporturilor, pentru că eu nu am înțeles ceva. Softronic susține un lucru, ministerul neagă, Softronic are niște detalii care îmi arată că au dreptate. Eu nu vreau să mai fiu mingea de ping-pong între Ministerul Transporturilor și Softronic, doar de dragul de a avea tren. De aceea luni avem o întâlnire ca să definitivăm problema. Eu sunt foarte nemulțumită de ce se întâmplă. Ce a ținut de mine, eu am făcut. Promisiunea e pentru februarie. Mie îmi e foarte greu după ce a trecut decembrie, ianuarie și jumătate din februarie să spun că mai trebuie avize. Îmi e foarte greu să înțeleg jocul ăsta birocratic”, a precizat Khraibani.
PREMIERĂ
Trenul electric Hyperion, realizat de Uzina Softronic Craiova, poate circula cu viteza maximă de 160 de km/oră şi poate transporta până la 180 de călători. Trenul este vopsit multicolor şi dispune de scaune confortabile şi toalete moderne. Trenul electric a costat aproximativ 5 milioane de euro şi este primul produs în România de o firmă privată.