Târgu Jiu: O nouă licitație pentru pasarelele ce stau să cadă
Nicio firmă din Gorj nu vrea să repare cele două pasarele degradate din Târgu Jiu. Cea din zona Ciocârlău și cea din zona Unirii au nevoie urgentă de reabilitare, însă, deși au banii, autoritățile nu reușesc să găsească un constructor. Ultima dată, valoarea investițiilor a fost majorată tocmai ca să devină mai atractive pentru firmele de profil.
Primăria Târgu Jiu își mai încearcă norocul o dată cu licitațiile pentru reabilitarea celor două pasarele din municipiu. Ambele au nevoie să fie modernizate. Cea de pe Unirii este cea mai deteriorată, potrivit ultimelor studii de trafic. De ani buni nu a mai fost reabilitată așa că a început să se degradeze tot mai serios cu fiecare zi. Și cea din zona Ciocârlău trebuie reparată. La sfârșitul anului trecut, o parte din balustradă s-a prăbușit cu tot cu trotuar.
Primarul Marcel Romanescu a declarat că nicio firmă de profil nu a venit cu vreo ofertă la licitațiile organizate până acum: „Reluăm licitațiile pentru cele două pasarele, și pentru cea de pe Unirii, și pentru cea de pe Ciorcâlău, sperând ca de data aceasta să avem mai mari șanse totuși ca cineva să se prezinte la licitație și, din acest an, să dăm drumul la lucrări. Pe cea de pe Unirii, am scos-o de trei ori și nu s-a prezentat nimeni. Sunt niște condiții puțin mai drastice în comparație cu lucrările pe care le realizăm în municipiul Târgu Jiu. Trebuie să aibă și un anumit acord de la Ministerul Transporturilor pentru că lucrează pe rețele de înaltă tensiune ale CFR și de fiecare dată când vorbim de pasarele care trec peste căile ferate, trebuie avut un certificat de la Calea Ferată Română. Știu că sunt societăți în Gorj care pot să realizeze astfel de lucrări. Ori nu a fost extrem de atractivă, ori volumul de lucruri ar fi destul de mare și nu s-au angajat la o astfel de lucrare destul de importantă și voluminoasă”.
Cu toate acestea, edilul speră să atribuie cele două contracte în acest an și să fie demarate lucrările cât mai repede. Cât va fi șantier, se va circula pe câte o bandă pe fiecare pasarelă, a mai adăugat Romanescu: „Văzând-o cum arată, am crezut că cea de pe Unirii era prioritară din studiile pe care le-am avut, dar în acest an le scoatem pe ambele la licitații. Se va lucra pe o singură bandă și se va folosi la fel una dintre benzi pentru circulația autoturismelor. Nu ne putem permite să el închide ținând cont de volumul traficului în zonele respective. Nu ne vom putea permite să lucrăm închizând cele două pasaje”.