Scrisoarea unui fost salariat Artego către Sorin Boza
Un fost salariat al Artego Târgu Jiu, acum pensionar, a trimis o Scrisoare deschisă managerului Complexului Energetic Oltenia. Ing. Vasile Crăc îi spune lui Sorin Boza că, dacă ar face o vizită la Artego, ar putea constata că societatea este demnă de admirație, nu de milă. Crăc demontează unele afirmații lansate în spațiul public, cum că benzile de cauciuc uzate ar putea fi preluate de fabricile de ciment. Iată Scrisoarea deschisă:
Domnule Boza,
Sunt pensionar, din anul 2011, şi doresc să vă completez comentariile la adresa firmei Artego. Dacă aţi avea gândirea corectă, cinstită şi competentă aţi cunoaşte că, în urmă cu cca 20 de ani, din cauza pericolului stocului uriaş de covoare de cauciuc uzate, CEO a condiţionat furnizorul de covoare de cauciuc să preia stocul în timp. Deoarece fabricile de ciment au refuzat arderea covoarelor din motive tehnologice (Domnul Boza trebuie să cunoască faptul că în cuptorul rotativ covorul cu cord din cauza formei şi greutăţii nu se deplasează, fiind exclusă arderea lui), Artego, fiind interesată, a rezolvat problema prin gândirea unei tehnologii inedite şi realizarea de utilaje specifice, aspect nerezolvat de firmele străine concurente.
Soluţia finală a fost precedată de experimentarea altor instalaţii pilot (prin frig cu ajutorul azotului lichid, ardere cu cif, ardere în două trepte). Patronul de la firma Pyroinvest Oradea, după o documentare, a dorit o colaborare cu Artego în tehnologie şi utilaje, pentru a putea să prelucreze 20000 tone deşeu cauciuc aflate la fabrica din Telechiu (aproape de fabrica de ciment Alesd care a refuzat aceste deşeuri de cauciuc), deoarece reactorul de piroliza, fabricat după licenţă în Ungaria, nu avea productivitatea necesară. Incendiul uriaş care a urmat, efortul de stingere, poluarea şi cheltuielile de producţie au condus la abandonarea pirolizei deşeurilor de cauciuc.
Vă sugerez să faceţi o vizită la Artego, pentru a vedea o instalaţie unicat în ţară, care recuperează cauciucul separat de cord, pentru a vă schimba sentimentul de milă în unul de admirație pentru personalul Artego. Prin hotărârea luată de a atribui contractul de achiziție la o firmă străină, soluția pentru recuperarea covoarelor uzate o excludeți cu bună ştiință, din care cauză daţi vina pe hotărârea consiliului de administraţie. Faptul că Artego a cumpărat pe un preţ bun toată cantitatea de covoare uzate recuperate, iar acum este tratată cu răutate şi dezinteres, este o atitudine părtinitoare.
Ing. Crăc Vasile