Primele case demolate pentru centura Târgu Jiului
Lucrările la noua variantă de ocolire a Municipiului Târgu Jiu au fost reluate în urmă cu câteva zile. Se lucrează intens în zona Bălești, unde au şi fost demolate două case. Reprezentantul Secţiei de Drumuri Naționale, Cristi Tudor, a precizat că sunt în continuare probleme cu exproprierile și că acest aspect întârzie foarte mult lucrările.
Doar două case au fost până acum demolate de constructorul care lucrează la noua centură a municipiului Târgu Jiu. Proprietarii și-au primit deja banii de la companie, urmând ca alte 20 de imobile să facă loc noii variante de ocolire. ”Au început să vină constructorii având în vedere că au fost niște temperaturi foarte scăzute, nu s-au putut efectua niște lucrări de anvergură, dar au început lucrările la podul din zona Bălești, la pasajul de peste DN67, au fost demolate cele două case care au fost predate constructorului, s-a eliberat terenul și se lucrează în continuare la șanțuri, rigole, unde nu se impune turnare de beton sau asfalt”, a spus Cristi Tudor, reprezentantul Secției Drumuri Naționale.
Potrivit acestuia, lucrările sunt blocate în zona Amaradia după ce unul dintre expropriații din zonă, nemulțumit de prețul oferit de stat drept despăgubire, a obținut în instanță o ordonanță președințială de stopare a lucrărilor. De altfel, mai mulți expropriați au apelat la instanțele de judecată pentru a primi mai mulți bani pe terenuri și case. Puțini au fost cei care au acceptat banii oferiți de stat. ”Sunt probleme în continuare cu exproprierile, noi am spus foarte clar, constructorul și-a asumat un an de zile termen din momentul în care i se predau toate imobilele, i se pun la dispoziție, în maxim un an de zile putem circula pe această nouă variantă”, a mai declarat Cristi Tudor.
Noua variantă de ocolire a municipiului Târgu Jiu presupune execuția a 15 poduri și pasaje, trei noduri rutiere, două intersecții giratorii, pentru racordarea variantei est la DN66 și a variantei vest la DN67D, precum și construcţia drumului cu un profil de două benzi și o platformă de zece metri din care parte carosabilă șapte metri și acostamente trei metri.