Pod în care s-au băgat bani grei, abandonat de doi ani
Un pod pentru construcţia căruia s-au cheltuit aproximativ 20 de miliarde de lei vechi este impracticabil, în timp ce şoferii sunt nevoiţi să-şi prăfuiască maşinile circulând pe un drum de ţară. Este vorba de podul ce face legătura între satele Teleşti şi Şomăneşti, terminat în proporţie de 80%, dar care nu este circulabil. Lucrările au fost sistate anul trecut şi nu vor putea fi continuate decât în condiţiile în care primăria va primi bani la rectificare.
Podul care face legătura între Teleşti şi Şomăneşti, amplasat peste râul Tismana, este în continuare impracticabil în ciuda faptului că lucrările au fost finalizate în proporţie de 80%. Lucrările, sistate anul trecut, nu au putut fi reluate din cauza lipsei banilor. Ultima plată s-a făcut după ce constructorul a ameninţat Primăria Teleşti cu acţionarea în instanţă. „Până acum am plătit 18 miliarde de lei vechi către SCT Bucureşti şi mai avem diferenţa până la 25 de miliarde. Lucrările sunt sistate de anul trecut şi nu au putut fi reluate din cauza lipsei banilor”, a declarat Romulus Bîldea, primarul comunei Teleşti. Acesta speră ca la rectificare să primească bani pentru finalizarea acestui pod. „Podul ce face legătura între Teleşti şi Şomaneşti este cel mai mare pod construit în Gorj după 1981 încoace. Are 100 de metri lungime şi 9 metri lăţime. După ce va fi terminat, va putea deservi inclusiv pentru traficul greu. Sperăm ca la rectificare să primim bani pentru finalizarea acestuia”, a mai precizat Romulus Bîldea.
În timp ce podul a rămas doar la stadiul de „piesă de muzeu”, şoferii sunt nevoiţi să-şi umple autoturismele de praf pentru a-şi scurta deplasarea cu vreo 10 kilometri. „Nu ştiu pentru ce s-a mai făcut acest pod, dacă a rămas doar ca piesă de muzeu. Noi circulăm în continuare pe drum de ţară şi ne umplem maşinile de praf pentru a scurta drumul cu vreo 10 kilometri. Toată lumea spune că s-au băgat bani grei în acest pod şi atunci nu este păcat să-l abandoneze acum când ar mai fi puţin de lucrat. Se alocă bani pentru ONG-uri, pentru cursuri de perfecţionare ale guvernanţilor, însă pentru nevoile celor din teritoriu se goleşte sacul. Păcat, numai în România se poate întâmpla să se înceapă lucrări şi să nu se mai termine”, a declarat un şofer nemulţumit de drumul pe care circula.