Părinţii, învăţaţi de străini să-şi ajute copii cu nevoi speciale
Copiii cu probleme speciale din cadrul Centrului pentru Educaţie Incluzivă vor avea ocazia să participe timp de doi ani la diferite activităţi alături de alţi copii cu probleme similare din Turcia, Lituania sau Italia. Proiectul „See beyond the prejudice” îşi propune crearea de ateliere de lucru, schimburi de bune practici cu ţările partenere, coordonatorul proiectului fiind inspectoratul şcolar al unei regiuni din Turcia. „Proiectul a fost lansat în septembrie 2010 şi vizează educaţia copiilor cu probleme speciale, desfăşurându-se pe parcursul a doi ani. Părinţii copiilor cu probleme vor lua şi ei parte la aceste activităţi”, a declarat Adina Vladu, manager proiect.
Ieri a fost organizată o conferinţă, prima întâlnire dintr-un lung şir de evenimente în care specialiştii vor trata relaţia copil special-părinte. Tot în cadrul întâlnirii de ieri au fost prezenţi şi părinţi ai căror copii învaţă la Centrul pentru Educaţie Incluzivă, dar şi psihologi, sociologi sau psihopedagogi precum şi doctori în neuropsihiatrie infantilă. „Comunicarea între un copil cu probleme speciale şi mama sau tatăl lui nu este deloc uşoară. Părinţii trebuie educaţi să-şi asculte copii, să le fie aproape, să-i înţeleagă. Nu este deloc uşor să educi un copil cu probleme speciale tocmai de aceea este foarte important ca şi părinţii să ia parte la toate activităţile”, a declarat Adriana Ţăpurin, profesor psihopedagog în cadrul Centrului pentru Educaţie Incluzivă Târgu Jiu.