E oficial: patria diesel-urilor va interzice diesel-urile
Germania este cel mai reputat producător de mașini, iar motoarele diesel ale nemților sunt considerate cele mai performante, practic de neegalat de către rivale. Cu toate acestea, cancelarul Angela Merkel a zguduit țara din temelii, anunțând că epoca diesel-urilor trebuie să se încheie.
Francezii și englezii au dat legea care interzice diesel-urile, germanii încă șovăiesc
Până acum, Merkel ezitase să abordeze o atitudine tranșantă și clară în privința politicilor de stat ale Franței și Marii Britanii. În luna iulie 2017, ambele țări au stabilit prin lege că, începând din anul 2040, nu se vor mai produce și nu se vor mai vinde mașini pe motorină pe teritoriul lor. Imediat după decizia englezilor și francezilor, Ministrul Transporturilor din Germania a spus că i se pare inutil și neînțelept ”să se cânte de pe acum prohodul motoarelor pe combustie internă”.
Într-un interviu acordat în acest weekend săptămânalului german Super Illu, Merkel și-a contrazis ministrul și a spus că, deși nu este pregătită să dea un termen similar și definitiv pentru Germania, ”abordarea Franței și Marii Britanii este una corectă, iar anul 2040 pare un termen realist și rezonabil [pentru interzicerea diesel-urilor]".
Diesel-ul, o creație nemțească care a scris istoria umanității, dar care trebuie să dispară
Motorul diesel a fost patentat în 1893 de inventatorul și inginerul neamț Rudolf Diesel. Apariția lui a schimbat complet, din temelii, secolul XX. Practic, întreaga societate s-a dezvoltat în așa fel încât motorul cu combustie internă să stea la baza industriei și a tehnologiei. Inclusiv orașele și ideea de suburbii au fost gândite în slujba noii invenții, care a permis revoluția industrială și redefinirea umanității, practic, pe toate nivelurile.
Acum, după Acordul de la Paris din 2015, în care 196 de țări și-au propus să limiteze drastic emisiile de gaze de eșapament și noxe în deceniile care urmează, motorul diesel trebuie să devină istorie. Alternativa, având în vedere datele alarmante referitoare la încălzirea globală, este, vrem nu vrem, dispariția vieții pe pământ.
Implicit, umanitatea trebuie să își dea restart și să intre în noua logică a motoarelor electrice, lucru care ar putea face ca marii producători actuali de mașini, în general cei din Europa de Vest și Japonia, să piardă avantajul pe piață și să fie depășiți de producători ca Tesla și alte branduri actualmente mici, dar care s-au gândit din timp să investească în tehnologia motoarelor electrice. Practic, nemții vor ceda ”moștenirea” și hegemonia în industria auto, de aici și zbaterile și de aici și importanța știrii că și Merkel e gata să plece de la zero, în noua paradigmă a industriei auto care are la bază motorul electric.