CE Oltenia riscă amenzi dacă nu dă adeverințe

Tribunalul Gorj a somat Complexul Energetic Oltenia să emită adeverințele solicitate de un fost salariat, care a contestat decizia de pensionare.

Sunt sute de astfel de dosare în instanță, care tot primesc termene, pentru că societatea energetică nu eliberează adeverințe de venit, conforme.

“Revine cu adresă, cu avertisment de amendă, către Societatea Complexul Energetic Oltenia S.A. pentru a înainta toată documentația ce a stat la baza emiterii adeverințelor nr.12227/ 06.06.2023, nr.4552/ 16.03.2023, nr.4511/ 16.03.2023, nr.4510/ 16.03.2023, nr.4509/UMCM/ 16.03.2023 şi nr.11296/ 30.06.2023, cu privire la activitatea desfăşurată de reclamant începând cu data de 1.04.2001 şi activităţile concrete efectuate în această perioadă”, se arată în minuta unui astfel de dosar.

Liderul sindical Constantin Crețan acuză conducerea CE Oltenia că eliberează “în bătaie de joc” adeverințe angajaților și foștilor salariați. „CEO și celelalte unități ne țin într-un blocaj permanent. Nu ne-au eliberat adeverințe și suntem în instanțele de judecată cu 200 de procese pentru penalități. Același lucru îl fac și cu salariații care acum se pensionează sau salariații care sunt activi și solicită adeverințe de la CEO. Este o chestiune penală. CEO, conducerea, în frunte cu Plaveti, ar trebui să răspundă penal, pentru că nu respectă legislația”, spune sindicalistul.
Potrivit ITM Gorj, ngajatorul are obligația de a elibera salariaților adeverințe de vechime după cum urmează:

- În conformitate cu dispozițiile articolului 7 alineat 5 din Hotărârea Guvernului numărul 905/2017- privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, la încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate;

- Potrivit dispozițiilor articolului 34, alineat 5 din Legea numărul 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și articolului 7, alineat 6 din Hotărârea Guvernului numărul 905/2017, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul de personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării;

- În cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, obligația eliberării adeverinței revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar, în termen de maximum 60 de zile calendaristice.

II. Până la data de 31.12.2010, actul oficial prin care s-a dovedit vechimea în muncă, vechimea neîntreruptă în muncă, vechimea neîntreruptă în aceeaşi unitate, vechimea în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat în locuri de muncă cu condiţii deosebite, retribuția tarifară de încadrare şi alte drepturi ce se includ în aceasta, a fost carnetul de muncă.

Persoanele care au fost încadrate în muncă până la data de 31.12.2010 pot solicita adeverințe de vechime aferente perioadelor lucrate, în cazul pierderii carnetului de muncă, în cazul în care în carnetul de muncă nu se regăsesc toate perioadele lucrate sau în cazul în care nu au avut întocmit carnet de muncă.

Adeverințele de vechime se solicită fostului angajator.

În cazul în care acesta nu mai există, adeverințele se vor solicita în scris, după cum urmează:

-​unității care a preluat arhiva acestuia, în cazul angajatorilor cu capital de stat și mixt;

-​inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială a avut sediul social angajatorul, în cazul angajatorilor cu capital privat, în schimbul unei taxe de 20 lei/document.

Vizualizări: 504

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: