Modelul contractului individual de muncă a fost modificat

Conform prevederilor noii legi promulgate de Președintele României pentru modificarea legislației muncii și a legislației administrative, contractele individuale de muncă se modifică prin acte de muncă completate cu informații despre salarii, condițiile perioadelor de probă sau programul de lucru.

Conform noilor reglementări, Inspectoratul Muncii pune la dispoziție angajaților și angajatorilor un model al cadrului contractelor individuale de muncă, stabilit prin ordin al Ministrului Muncii și Solidarității Sociale, prin publicarea pe site-ul insituției.

Astfel, angajatorii sunt obligați să introducă în noul contract de muncă informații precum:
- locul de munca sau, în lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul să-și desfașoare activitatea în locuri de muncă diferite, precum și dacă deplasarea între acestea este asigurată sau decontată de către angajator, după caz;
- salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, evidențiate separat, periodicitatea plății salariului la care salariatul are dreptul si metoda de plată; 
- durata normală a muncii, exprimată în ore/zi și/sau ore/saptămână, condițiile de efectuare și de compensare sau de plată a orelor suplimentare, precum și, dacă este cazul, modalitățile de organizare a muncii în schimburi;

- durata și condițiile perioadei de probă, dacă există.
- dreptul și condițiile privind formarea profesională oferită de angajator; 
- suportarea de către angajator a asigurării medicale private, a contribuțiilor suplimentare la pensia facultativă sau la pensia ocupațională a salariatului, în condițiile legii, precum și acordarea, din inițiativa angajatorului, a oricăror alte drepturi, atunci când acestea constituie avantaje în bani acordate sau plătite de angajator salariatului ca urmare a activității profesionale a acestuia, după caz.

În situația în care angajatorul nu informează salariatul cu privire la toate elementele prevăzute de prezenta lege, acesta poate sesiza Inspecția Muncii. În cazul angajatorilor care au stabilite prin lege organe de inspecție proprii, salariatul se adresează acestora.

În situația în care angajatorul nu își îndeplinește obligațiile de informare, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, are dreptul să sesizeze instanța de judecată competentă și să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neîndeplinirii de către angajator a obligației de informare.

Vizualizări: 2,322

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: