„Mașinile NATO” ale lui Ciurel pentru mineri, fără RCA. Poliţe falsificate?

Descoperire cu consecințe penale neprevăzute, deocamdată, printre mașinile cu care o firmă privată asigură transportul minerilor din cadrul Complexului Energetic Oltenia. Mașinile respective sunt cele pe care fostul manager privat Laurențiu Ciurel le-a prezentat la vremea respectivă ca provenind dintr-o „bază NATO”, fiind aduse din Germania de către o firmă privată. În timp s-a dovedit că oricât de „NATO” ar fi fost ele, controversele în jurul acestora au fost multe, iar acum a ieșit la iveală că, de fapt, de când le-a prezentat Ciurel și până acum nu au avut asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) obligatorie.

De fapt, surse sindicale, confirmate și de surse judiciare, susțin că mașinile în cauză au avut polițe falsificate, la fel cum, cu câțiva ani în urmă, fiul unei foste grefiere din Târgu Cărbunești scotea la imprimantă cam tot ce își putea dori „clientul”. În dosarul de la Târgu Cărbunești, ancheta a fost instrumentată de procurorii DIICOT Târgu Jiu, la finalul procesului inculpatul fiind condamnat pentru faptele sale. În descoperirea făcută acum verificările sunt de abia la început și se anunță a fi destul de complexe. Sindicaliștii vorbesc de zeci de mașini care asigură transportul muncitorilor în cariere și care nu au avut RCA cel puțin până pe 13 iulie.

Câteva numere de înmatriculare furnizate de aceștia și verificate pe internet în baza de date publică a Autorității de Supraveghere Financiară arată că mașinile care au circulat cu numerele respective nu aveau RCA nici la sfârșitul săptămânii trecute. Două mașini verificate au început să aibă RCA pentru o lună doar cu data de 13 iulie, adică imediat după ce s-a aflat de declanșarea unor controale pe această temă.

Coincidență sau nu, dar un reprezentant al DIICOT a fost vinerea trecută chiar la una dintre carierele ai cărei angajați sunt transportați cu astfel de mașini fără RCA. Costurile asigurărilor respective nu sunt deloc mici, tocmai de aceea transportatorii s-au plâns deseori și au amenințat cu proteste, pe care le-au și făcut, pentru a plăti RCA-uri cât mai ieftine.

Și în timp ce unii nu își mișcă mașinile din curte de teamă că vor fi prinși circulând fără asigurarea obligatorie, cei care joacă în „liga mare” și derulează contracte de milioane de lei folosesc documente falsificate, care cu siguranță în perioada următoare vor face multă vâlvă, mai ales că miza afacerilor respective este una uriașă. Interesant este că presa a relatat anul trecut că documentele mașinilor care asigurau transportul în cariere au fost cerute de DNA Craiova, care verifica modul în care CEO a încheiat contractele cu firmele de care aparțin mașinile respective. Deocamdată, procurorii nu au făcut public vreun rechizitoriu pe această temă, timp mai fiind pentru așa ceva, mai ales că pare să fie o modă ca anchetele să fie finalizate la un deceniu după producerea faptelor, când, evident, nu mai interesează pe nimeni ce se întâmplă în povestea respectivă.

Vizualizări: 6,380

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: