Dispare ”munca la negru”, apare ”munca la gri”

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Gorj trage un semnal de alarmă cu privire la un fenomen care pune stăpânire pe piaţa muncii din judeţ. Este vorba de angajatorii care încheie contracte individuale de muncă cu timp parţial de câteva ore pe zi, deşi programul de lucru real al angajaţilor este de 8 până la 10 ore pe zi.

Inspectorii de muncă numesc această procedură drept ”munca la gri”. ”S-a constatat că, în ultima perioadă,  un nou fenomen ia amploare printre angajatorii din judeţ. Este vorba despre aşa-numita muncă „la gri”, care presupune încheierea de către angajatori a unor contracte individuale de muncă cu timp parţial de câteva ore pe zi, deşi programul de lucru real al angajaţilor este de 8-10 ore zilnic. S-a observat că această practică nelegală a angajatorilor, care doresc să realizeze profituri cât mai mari prin minimizarea costurilor cu plata contribuţiilor către bugetul de stat, se întâlneşte în diverse activităţi - construcţii, prestări de servicii, comerţul organizat şi neorganizat, în pieţe, târguri, dar şi în sectoare greu accesibile cum sunt agricultura şi exploatările forestiere”, se arată într-un comunicat al ITM Gorj.

Inspectorii de muncă spun că cei mai mulţi salariaţi sesizează aceste aspecte după ce nu mai lucrează în unitatea respectivă, astfel că ITM Gorj nu mai poate dispune măsuri legale de sancţionare. ”Recomandăm salariaţilor să sesizeze orice încălcare a drepturilor în timpul derulării contractelor de muncă şi nu după încetarea activităţii”, arată sursa citată.

Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj dispune de o bază de date cu contractele individuale de muncă ale angajatorilor din judeţ şi va efectua în perioada următoare controale cu precădere la angajatorii care au încadrate mai multe persoane cu contracte individuale de muncă cu timp parţial, în vederea identificării şi descurajării acestor practici ilegale, spune conducerea instituţiei. 

Muncitorii_lucreaza_la_realizarea_podetelorpe_st

Vizualizări: 210

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: