Cum ar fi soluționate petițiile la primărie dacă ar câștiga USR PLUS alegerile
Alianța USR PLUS anunță că își propune să vină la Consiliul Local Târgu Jiu și la Consiliul Județean Gorj cu un program de digitalizare a administrației.
Fără dosar cu șină, coadă la ghișeu, “întoarce-te că n-ai ștampila”, “nu știu în mapa cui este cererea dumneavoastră”, “întreabă în biroul de lângă”, “colega se ocupă”, “depune copie în x exemplare”, “s-a încheiat programul”, după cum precizează alianța.
„Digitalizarea nu este doar despre calculatoare, ci și despre oameni, despre modul în care noi ca societate ne-am obișnuit să funcționăm. Problema principală a României este că atunci când ar fi trebuit să modernizăm administrația, fie nu a existat voința politică, fie nu au existat lideri competenți care să facă asta, fie n-au fost bani. Nu întâmplător, cele mai mari “tunuri” care s-au dat au fost legate de achiziționarea de softuri și echipamente IT. Portalul E-România, spre exemplu, a costat România 12 milioane de euro, deși costul real pentru dezvoltarea lui a fost, în cel mai rău caz, de câteva mii. Chiar și așa, portalul nu funcționează nici în ziua de astăzi.
Poate că nu realizăm suficient că hârtia a devenit, de fapt, cel mai mare impediment. Hârtia este stocată fizic, într-un singur loc, se mișcă cu viteza funcționarului și poți să o vezi doar la fața locului. Se degradează, se falsifică, “apare” și “dispare”, după cum vrea funcționarul public. Ironic este că toate aceste documente pe hârtie pleacă, de fapt, din mediul digital. Toate au la origine un calculator al unui funcționar și o aplicație editare text. Documentul se naște așadar digital, iar apoi este printat, devine fizic pentru a alimenta un flux procedural anacronic, pe care administrația noastră îl perpetuează de 200 de ani“, a transmis Alianța USR PLIS.
Până când toată România va fi digitalizată, cei de la USR PLUS vor începe cu pași mici la Târgu Jiu, în sensul în care orice solicitare să poată fi încărcată online pe site-ul primăriei, iar cetățeanul să poată vedea în orice moment stadiul solicitării, la ce birou a ajuns aceasta.
„O interfață grafică integrată pe website-ul primăriei va permite oricând solicitantului să verifice prin introducerea codului unic primit electronic la depunerea solicitării, care este statusul solicitării depuse, care este traseul oficial de parcurs (ce departamente trebuie să o analizeze/ avizeze/ aprobe), cât timp a stagnat solitarea sa în fiecare birou, care este termenul estimat în care va fi finalizat procesul și care este termenul maxim în care poate primi răspunsul“, au transmis cei de la Alianța USR PLUS.
Statul trebuie să nu mai ceară oamenilor informații pe care le deține deja, este mesajul USR PLUS.