O rochie digitală s-a vândut cu 9500 de dolari
Designerii vând mai nou haine scumpe digitale, haine care nu există, iar oamenii chiar le cumpără. S-a întâmplat deja acest lucru cu o rochie digitală, o rochie creată online, care a fost achiziţionată cu 9.500 de dolari, deşi nu există decât în mediul online.
Oamenii aleg să cheltuiască sume importante pentru haine care, de fapt, nu există decât în mediul online şi nu sunt create în realitate. Richard Ma, președintele unei companii de securitate cu sediul în San Francisco a plătit 9.500 de dolari pentru o rochie care există doar în mediul online.
Potrivit BBC News, casa de modă olandeză The Fabricant a produs rochia folosind un software 2D de tăiere a tiparelor și un software de design 3D. Apoi, echipa a suprapus digital imaginea rochiei lor cu o imagine a soției lui Ma, Mary Ren, care a folosit fotografia pe platforma socială WeChat și pe pagina personală de Facebook. „Este ceva foarte scump, însă este o investiție. În zece ani toată lumea va purta haine digitale. Este o amintire unică. Este un semn al timpurilor noastre”, a afirmat Ma.
The Fabricant este departe de a fi singura companie care să folosească modele digitale. Retailer-ul scandinav Carlings a scos pe piață prima sa colecție de haine digitale, Neo-Ex. Cele 19 articole unisex costă între 10 și 30 de euro bucata. Prețul accesibil ar putea fi explicația pentru care colecția s-a vândut în mai puțin de o lună. „Sună cam stupid să spunem că am epuizat toată colecția, lucru imposibil în cazul colecțiilor digitale, fiindcă poți crea oricâte dorești”, a explicat Ronny Mikalsen, directorul de brand de la Carlings.
Totuși, brandul a decis să-și limiteze producția la 12 produse „pentru a o face mai specială”.
Un alt exemplu de modă bazată pe mediul online este opțiunea Fortnite care le permite utilizatorilor să cumpere pantofi sport Nike Jordan digitali, care arată de parcă ar fi fost inspirați de personaje din filme.
Specialiştii estimează că va dura între cinci și zece ani până când companiile de haine digitale vor începe să apară peste tot. Așadar, designerii vestimentari par să nu mai aibă niciun impediment în a pune în aplicare creații excentrice. Cu o rochie digitală, ai ocazia să creezi iluzia că îți schimbi în permanență garderoba.