Concursul pentru administrator public, în centrul orașului. Cine propune!
Consilierul local PNL Eduard Berca este interesat să ocupe postul de administrator public, în cazul în care va fi scos la concurs. Consilierii majorității spun că vor decide luni dacă vor aproba înființarea postului. Berca vrea un concurs transparent, în centrul orașului dacă se poate, el fiind coleg de partid cu primarul Marcel Romanescu. Consilierul a dat un interviu pe această temă la Accent TV.
Reporter: Va avea sau nu municipiul Târgu Jiu post de administrator public?
Eduard Berca: Luni va fi ședința de plen în care se va vota. Dacă noi, liberalii, ne-am manifestat interesul și disponibilitatea de a negocia, de a aborda această problemă, se pare că majoritatea PSD-ALDE-PSRo din consiliul local se opune. Asta deși postul a fost propus de fostul edil Florin Cârciumaru. Atunci a făcut un referat în care a cerut fundamentat acest post, iar astăzi colegii lui de partid, subalternii lui, neagă necesitatea finalizării procedurii.
Rep.: Vă doriți să participați la concurs?
E.B.: Da, eu personal sunt pregătit să-mi asum astfel de provocări, pentru că de 20 de ani numai de provocări am avut parte în activitatea mea profesională. Am avut multe cursuri de management, marketing, leadership. Dacă vă arăt colecția mea de diplome... dar nu e bine să mă laud.
Rep.: Ce ar avea de făcut un administrator public?
E.B.: Pentru mine, care sunt un tip practic, dedicat, sintetic, să administrez municipiul Târgu Jiu, patrimoniul orașului, ar însemna o încununare a activității profesionale. O datorie patriotică, să spun așa, de gorjean ce sunt de zeci... de multe generații în urmă. Rămâne de văzut dacă ceilalți, care conlucrează la realizarea proiectului, vor înțelege acest lucru.
Vreau ca acest concurs să fie cât se poate de transparent. Dacă s-ar putea face în centrul orașului, acolo să îl facem. Să vină oamenii să se uite la momentul în care parcurgi proba practică, interviul, toți pașii ăștia.
Rep.: Administratorul public va prelua din atribuțiile viceprimarilor?
E.B.: În ceea ce îi privește pe viceprimari, atribuțiile lor sunt stabilite prin hotărâre de consiliu local. Discutăm de anumite atribuții pe care viceprimarii le au și care în momentul de față se interconectează, și aici vorbim de buget, de partea juridică. Un administrator public va avea contract de management, contract de mandat. Noi lucrăm cu astfel de sisteme în mediul privat. Presupun niște lucruri foarte clare, obiective de performanță, sancțiuni etc.