Concedieri la Primăria Târgu Jiu. Primar: Vor părăsi instituția noastră

Evaluarea funcționarilor, propusă printr-un act normativ, produce agitație în primăriile din județ. La Târgu Jiu, primarul Marcel Romanescu așteaptă să vadă cum se va face evaluarea funcționarilor, dar spune că își dorește să plece angajații incompetenți. În urma unei evaluări, fără criteriile din lege, primarul crede că ar trebui să plece undeva la 60 de angajați.
Actul normativ care reglementează această evaluare se află în prezent în Senat și care urmează să intre în dezbatere la Camera Deputaților. Edilul speră ca până la data de 15 martie acest act să fie adoptat, oferind astfel administrației locale timpul necesar pentru organizarea procesului de evaluare.
"Sper să găsim cele mai bune soluții, în așa fel încât, efectele să fie diminuate la maxim, și mă refer, pe de-o parte, la sumele pe care le avem de alocat la cofinanțările proiectelor europene, și pe partea cealaltă, la numărul de angajați care vor pleca acasă din primăria municipiului Târgu Jiu. Îmi doresc să plece doar oamenii care nu fac performanță, să nu fiu pus să iau în discuție măsuri mult mai drastice. Nu am făcut o evaluare, cred că la momentul acesta, fără o anumită rectificare, peste 60 de persoane, ar trebui să părăsească instituția noastră. Nu știu dacă vor rămâne la 60 sau peste 60 de persoane”, a spus primarul Marcel Romanescu la Gorj TV.
Romanescu consideră că introducerea unor criterii obiective de evaluare este esențială, pentru a evita situații arbitrare. El susține că evaluarea trebuie să se bazeze pe competențele profesionale și pe cunoștințele funcționarilor despre legislația specifică domeniului în care activează, nu pe aspecte subiective precum aspectul fizic: "Este clar că s-a creat o stare de agitație în cadrul primăriei municipiului Târgu Jiu, pentru că nu se știe cine pleacă. Eu aștept actul normativ, prin care să putem să facem evaluarea. Pentru noi ar fi un criteriu mult mai obiectiv, de aceea îmi și doresc acest act normativ, ca să nu ajungem în situația în care, criteriile de evaluare ale funcționarilor, să le facem pe baza culorii ochilor sau pe înălțime, greutate. Anual ar putea să plece niște oameni, dar eu sunt convins că, cu o astfel de evaluare, chiar din primul an, fiecare dintre angajații noștri se vor apuca să citească mai mult decât citeau până acum, pentru că este strict legislația care guvernează activitatea pe care o desfășori".
Pe lângă preocupările legate de evaluare, primarul Romanescu scoate în evidență și impactul acesteia asupra bugetului municipalității. Se dorește un echilibru între resursa umană și necesitățile de cofinanțare ale proiectelor europene. „Dacă va apărea o anumită modificare în privința bugetului, pentru că de data aceasta ne-am închis pe cheltuiala cu resursa umană, pe cheltuielile de personal, în comparație cu anii trecuți, când discutam de investiții, am încercat să nu afectăm foarte mult investițiile și ultima sumă pe care am putut să o alocăm, am alocat-o pe partea de resursă umană”.
Vizualizări: 2,274
Distribuie Trimite pe WhatsApp