CE Oltenia lasă societatea Minprest fără fond de investiţii
Conducerea societăţii Minprest anunţă că este nevoie de investiţii în parcul auto şi pentru înlocuirea vechilor autospecialele pentru stingerea incendiilor. Problema este că cea mai mare parte din profitul companiei merge la acţionarii majoritari, respectiv CE Oltenia. Ca urmare a acestui fapt, nu sunt premise ca anul acesta societatea să facă investiţii prea mari.
În urma unui memorandum adoptat anul trecut s-au făcut derogări de la prevederile ordonanţei 64/2001, potrivit căreia 50% din profitul net poate fi reinvestit. Conform noilor prevederi, pentru companiile cu capital majoritar sau integral de stat, 85% din profitul net trebuie plătit sub forma de dividende, acţionarilor. Astfel, cu profitul net dobândit de Minprest nu se vor putea face mari investiţii, mai ales că cea mai mare parte a banilor vor ajunge în conturile Complexului Energetic Oltenia. „Nu avem fond de investiţii, am avut la sfârşitul anului trecut un profit de 1,5 miliarde şi e sursă de finanţare. În mod normal îl ia jumătate acţionarul majoritar, se duce către stat, iar jumătate rămâne aici. Noi în mare avem creionat planul de investiţii aşteptăm să vedem şi aprobarea bugetului pentru că e posibil, după legea care a apărut de curând să meargă până la 80% din profit la acţionarii majoritari. Conform legii, trebuie să creştem fondul de investiţii cu un anumit procent însă până acum în Minprest nu s-au făcut investiţii, nu s-au făcut cheltuieli cu reparaţii pentru ce avem noi pe aici. Am găsit oarecum dezastru şi faptul că nu au fost cheltuieli pe linia asta ne împiedică să avem o bază de o bază de cheltuieli mai mare decât ne dorim noi”, a spus Gabriel Giorgi, directorul societăţii Minprest.
Autospecialele vechi de peste trei decenii
Cea mai necesară investiţie este cea în autospecialele pentru incendii. Conducerea societăţii spune că acestea sunt vechi de peste trei decenii. „Parcul auto PSI, care deserveşte activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor, este din ‘82. Ar fi nevoie de cel puţin o autospecială pe an. O autospecială se duce undeva spre opt miliarde. Anul acesta stăm mai bine cu profitul, dar problema este că nu ni se aprobă atât. În ceea ce priveşte parcul auto, atât de mult am tras după ce am luat cele două maşini Duster, în mod normal trebuiau luate mai multe maşini. Am mers pe ideea că se casează o maşină şi piesele rezultate le vom folosi ca să mai cârpim maşinile pe care le avem şi an de an să le scoatem din uz. Acum avem 6 Dacia papuc din 2002, două Daewoo Nubira din 2005 şi două Dacii Logan achiziţionate în 2006. Acum am luat cele două Duster”, a mai spus Giorgi.