Casa de Pensii Gorj, informare despre certificatele de viață ale pensionarilor
Casa de Pensii Gorj a emis o informare importantă referitoare la obligativitatea transmiterii certificatelor de viață de către pensionarii nerezidenți, începând cu 1 septembrie 2024, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 360/2024 privind sistemul public de pensii.
Conform noilor reglementări, beneficiarii nerezidenți care primesc pensii din sistemul public românesc trebuie să transmită certificatul de viață semestrial, până cel târziu la 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an. Neprezentarea la timp a acestui document poate duce la suspendarea plății pensiei începând cu luna următoare expirării termenului.
Modelul unic al certificatului de viață a fost aprobat prin Ordinul Președintelui CNPP nr. 874/2024 și trebuie semnat în fața unei autorități legale din statul de domiciliu sau reședință. Reluarea plății pensiei se va face după transmiterea certificatului de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.
Casa de Pensii Gorj subliniază că primul certificat de viață trebuie transmis până la 30 septembrie 2024. Documentul poate fi trimis pe adresa de e-mail special creată: certificateviata.gorj@cnpp.ro. Formatul certificatului de viață este disponibil pe site-ul Casei Județene de Pensii Gorj, la secțiunea Formulare tip/Pensii Internaționale.