Cabanierii din Rânca cer despăgubiri de la CNADNR
Circa 20 de proprietari de cabane din Rânca şi încă 25 de agenţi economici din zonă au înregistrat, miercuri, o plângere la Parchetul de pe lângă Judecătoria Novaci. Plângerea este formulată împotriva Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR), directorului general Narcis Neaga şi împotriva directorului Direcţiei Drumuri Naţionale Gorj, Ion Tudor. Motivul plângerii este acela că CNADNR, prin Ion Tudor, a închis şoseaua Transalpina deşi nu avea dreptul să facă acest lucru deoarece drumul este gestionat de firma Romstrade, susţin cabanierii. Închiderea şoselei a produs pagube de milioane de lei cabanierilor.
Disputele de anul acesta dintre cabanierii din Rânca și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale vor fi tranșate, în cele din urmă, la Parchet, după ce proprietarii de vile și pensiuni din vârful muntelui s-au decis să dea în judecată CNADNR. Aceștia cer despăgubiri pentru că nu au avut turiști toată vara, CNADNR fiind cea care a anunțat, în mod repetat, că traficul pe Transalpina nu este deschis publicului larg. Astfel, zona a fost văduvită de miile de turiști care veneau în anii trecuți să vadă frumusețile zonei, iar cei care au avut de suferit au fost proprietarii spațiilor de cazare, care au rămas cu ochii pe cer tot așteptând să le treacă pragul puhoaiele din anii trecuți.
Problemele pe Transalpina au apărut după ce CNADNR a fost condamnată de o instanță de judecată să achite un milion de euro daune unei tinere care și-a pierdut un braț într-un accident rutier, compania neavând montate capete de protecție la parapeții de pe marginea șoselei. Pe Transalpina lipsesc însă chiar și indicatoarele elementare de circulație, compania nedorind să se trezească din nou târâtă într-un proces în cazul vreunui accident produs pe munte. În plus, șoseaua este încă în lucru și, ca urmare, nu este predată la CNADNR, ceea ce îi și face pe cabanieri să se întrebe în ce calitate a cerut atunci compania de stat să nu se circule prin zonă.
În prezent, CNADNR încearcă să rezilieze contractul cu forma Romstrade, aflată în faliment după arestarea patronului acesteia, Nelu Iordache, firma privată fiind administrată de un lichidator judiciar care nu dorește însă să piardă contractul. Și, în timp ce cele două părți caută chichițe legale pentru a prelungi sau anula contractul, în funcție de interese, cea mai frumoasă șosea din țară rămâne în continuare un șantier ale cărui lucrări oricum nu se vor termina nici cu zece anchete penale.