Atenţie! Drumul Târgu Jiu – Motru vă lasă fără parbrize
Drumul Național 67 Târgu Jiu - Motru a devenit de curând un coșmar pentru șoferii care circulă pe acest tronson. Aici, de câteva săptămâni se fac tratamente la asfalt și tot drumul este plin de criblură. Zeci de șoferi s-au trezit cu parbrizele sparte și mai rău este faptul că asigurarea obligatorie nu-i poate despăgubi. După ce acest tronson de drum va fi reabilitat, utilajele vor fi mutate și lucrările vor continua pe tronsonul Târgu Jiu - Vâlcea.
Un nou drum din Gorj le dă mari bătăi de cap șoferilor. Este vorba de drumul național 67 Târgu-Jiu –Motru, drum pe care se execută lucrări în această perioadă. Este vorba de un tratament care se aplică pe partea carosabilă pentru întreținerea stratului de uzură. „Se pune un tratament de drum. Este vorba de criblură. Drumul are o vechime de aproximativ 10 ani și în felul acesta mai prelungim viața acestui drum cu încă cinci ani. S-a luat această decizie pentru că au început să apară probleme la stratul de uzură. Este un disconfort creat șoferilor, dar ne cerem scuze. Acum se lucrează pe tronsonul Târgu Jiu - Motru și urmează tronsonul Târgu Jiu - Vâlcea. Drumul va fi foarte bun. Despre costuri nu știu ce să vă spun, că eu nu mă interesez de asta”, a declarat Ion Tudor, directorul Direcției de Drumuri Naționale Gorj.
Șoferii își distrug mașinile
De suferit din cauza acestor lucrări au șoferii care circulă pe acest drum. În primul rând, timpul în care parcurg distanța Târgu Jiu - Motru a crescut din cauza restricțiilor care au apărut pe Dealul Bujorăscu, pentru că sunt porțiuni de drum pe unde se circulă pe o singură bandă. Ca și cum asta nu ar fi suficient, sunt zeci de șoferi care s-au ales cu parbrizele sparte la autoturisme și trebuie să le repare cu bani din buzunar, asta pentru că asigurarea obligatorie nu-i poate despăgubii în aceste situații. Potrivit unor surse, polițiștii din zonă au eliberat aproximativ 60 de autorizații de reparație în aproximativ două săptămâni. Chiar ieri un microbuz care transporta călători a rămas fără parbriz. „Drumul acesta era bun. Trebuia să facă ei ceva să-l nenorocească sau nu știau cum să mai cheltuiască niște bani. În loc să se ocupe de drumurile care sunt praf, lucrează tot pe astea care sunt în stare bună. Le nenorocesc, iar apoi trebuie să le facă din nou. Alți bani, altă distracție. Aici oricând îți poți sparge parbrizul și-l cumperi cu bani din buzunar, că asigurările nu despăgubesc. Vai de țara asta”, a declarat un șofer.
Ion Tudor: Șoferii sunt de vină
Directorul Direcției de Drumuri Naționale, Ion Tudor, a ținut să precizeze faptul că, dacă s-au înregistrat numai câteva cazuri în care șoferii și-au spart parbrizele, s-a întâmplat acest lucru numai din cauza lor. „Este un disconfort în trafic, ce-i drept, dar dacă șoferii ar merge încet, regulamentar și ar respecta restricțiile nu ar fi probleme. Numai vreo 3 cazuri de parbrize sparte s-au înregistrat până acum, dar din vina șoferilor care s-au grăbit. Se circulă pe o singura bandă, dar ei se grăbesc și intră pe banda unde se lucrează”, a mai precizat Ion Tudor.
Lucrări făcute de firma unui fost parlamentar PSD
Ion Tudor s-a ferit să dea numele firmei care execută lucrările, dar și valoarea contractului. Cel mai sigur tratamentele aplicate pe DN 67 Târgu Jiu –Motru sunt făcute de firma Gecor din Giurgiu, controlată de fostul senator PSD Cătălin Voicu, care a câştigat în luna mai anul trecut, la puţin timp după instalarea guvernării Ponta, un contract de 28 de milioane de RON pentru întreţinerea drumurilor naţionale din Gorj pe perioada 2012-2014. Aceeaşi firmă a realizat și în primăvara acestui an lucrări de plombare pe DN 66 Rovinari - Bumbești-Jiu, deşi o altă firmă câştigase deja licitaţia pentru asfaltare.