Ungurii se încurcă în milioanele de euro încasate pentru DN 66
Ungurii ne ameţesc din nou cu promisiuni. Dacă în urmă cu aproximativ o lună se angajau să demareze lucrările de reabilitare a drumului de la Sadu imediat ce intră în posesia autorizaţiei de construcţie, iată că la circa o săptămână de la obţinerea documentului abia recrutează forţa de muncă. Ba mai mult, reprezentanţii firmei Vegyepszer nu pot justifica banii încasaţi pentru primele investiţii. Astfel, că poduri şi podeţele executate în anii trecuţi pentru suma de aproximativ 4 milioane de euro se află din nou pe lista de lucrări ce trebuie realizate în perioada următoare.
Reprezentanţii firmei Vegyepszer ZRT Budapesta, ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova şi ai Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu s-au întâlnit ieri la sediul Instituţiei Prefectului cu autorităţile judeţului Gorj. Scopul întrunirii a fost acela de a se anunţa începerea lucrărilor de reabilitare a DN 66, pe tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu, întrucât Ministerul Transporturilor a emis autorizaţia de construcţie, singura hârtie care îi împiedica pe ungurii să se apuce de treabă. Cu toate acestea, data demarării lucrărilor nu a putut fi precizată pentru că abia de ieri au început interviurile în vederea selectării forţei de muncă. “Am început să organizăm interviurile pentru a face angajări. Avem nevoie de aproximativ 200 de persoane pentru posturile de execuţie şi încă 50 de persoane pentru staff. Majoritatea angajărilor se vor face pentru o perioadă de 3 ani, întrucât personalul va fi menţinut şi în perioada de întreţinere a drumului”, a declarat Lucian Dascălu, reprezentantul firmei Vegyepszer, în România. Motivele pentru care se tărăgănează lucrurile rămân în continuare un mister. “Mobilizarea se face în momentul în care se încep lucrările. Nu avea rost să plătim personalul dacă nu exista autorizaţia de construcţie pentru a ne apuca de lucru”, a mai precizat Lucian Dascălu.
4 milioane de euro, doar verbal
Reprezentanţii firmei din Budapesta spun că lucrările vor fi demarate în această perioadă şi că până la data de 15 noiembrie drumul va deveni circulabil. “Sperăm ca până la data de 15 noiembrie să fie gata forma şi stratul de bază pentru a se putea circula în condiţii normale. Vom lăsa pentru faza a doua podurile şi podeţele”, a declarat Dascălu. Trebuie menţionat faptul că este vorba despre acele poduri şi podeţe despre care reprezentanţii firmei maghiare spuneau, în urmă cu aproximativ o lună de zile, că au fost executate contra sumei de circa 4 milioane de euro, bani încasaţi de deja pentru primele lucrări. Întreaga investiţie depăşeşte 26 de milioane de euro, însă nu se ştie dacă banii vor fi suficienţi în condiţiile în care pe liste apar lucrări despre care se spunea că au fost deja executate.
VERIFICĂRI
Prefectul Liviu Andrei spune că va monitoriza activitatea firmei din Budapesta, iar lucrările vor fi supravegheate zilnic atât de el cât şi de subprefectul Marcel Romanescu. “Din momentul instalării şantierului atât voi face prin rotaţie, zilnic, cu subprefectul pentru a supraveghea stadiul efectuării lucrărilor. De asemenea, o dată pe lună ne vom întâlni să vedem raportul societăţii”, a declarat Andrei.
CURIOZITATE
La rândul său şi Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, este nerăbdător să vadă modul în care ungurii îşi vor respecta promisiunile. “Vrem să analizăm graficul de lucrări, să vedem şantierul în lucru şi mai ales să avem un drum pe care să se circule în condiţii civilizate”, a precizat Călinoiu.
Avem nevoie de aproximativ 200 de persoane pentru posturile de execuţie şi încă 50 de persoane pentru staff.
Lucian Dascălu