Taximetriştii pirat bagă în faliment firmele de transport persoane
Efectuarea de transporturi de persoane de către taximetriştii piraţi este un fenomen tot mai frecvent la nivelul judeţului Gorj. Societăţile care deţin licenţă pentru efectuarea de astfel de curse regulate au ajuns în pragul falimentului din cauza şoferilor de ocazie care pe lângă faptul că fac evaziune fiscală pun în pericol vieţile oamenilor. O astfel de situaţie este întâlnită şi pe ruta Rovinari-Negomir, unde zilnic 5-6 piraţi fură clienţii societăţii care deţine licenţă în acest sens. Fenomenul nu este unul nou. Astfel de probleme există de ani de zile însă autorităţile nu iau nicio măsură pentru a împiedica astfel de ilegalităţi.
Administratorul firmei Pyrynostim Trans SRL care a câştigat licitaţia pentru efectuarea transportului de persoane pe ruta Rovinari-Negomir se plânge de faptul că zilnic mai mulţi taximetrişti piraţi îi fură clienţii. Cosmin Gruescu, patronul firmei, spune că a depus mai multe plângeri şi sesizări la poliţie referitoare la aceste nereguli însă până acum nu s-a luat nicio măsură. „Deţin trei microbuze şi un autobuz care sunt conforme cu legea, deţinem licenţă de traseu eliberată de Consiliul Judeţean Gorj, pentru că dumnealor răspund de aceste trasee pe care le avem câştigate prin licitaţie. Întâmpinăm cele mai mari probleme şi greutăţi cu pirateria. Situaţia este atât de complicată şi de neînţeles, pentru că de câte ori am mers la Poliţie şi am făcut plângeri, de atâtea ori la câteva zile poliţiştii au venit la faţa locului şi ne-au amendat tot pe noi, din diverse motive halucinante. Că am plecat cu trei minute mai devreme, tot felul de găselniţe. Cei care fac piraterie şi care fac evaziune, trec pe lângă Poliţie, fără să-i întrebe cineva de ceva. Nu ştiu dacă sunt susţinuţi de cineva dar cert este că nu se ia absolut nimeni de ei”, a declarat Cosmin Gruescu, administratorul firmei.
Chiar şi ieri dimineaţă piraţii erau prezenţi în zona Pieţei din Rovinari, plecând cu maşinile încărcate cu oameni spre Negomir cu câteva minute înainte ca microbuzul să plece din staţie. Un bărbat din satul Artanu transporta cu un autoturism marca Fiat cu numere de Dâmboviţa mai mulţi oameni, înghesuiţi ca sardele în conservă. Şoferul a spus că era vorba de nişte rude pe care le adusese la cumpărături. „Merg la Negomir. Sunt cu nişte neamuri, cu nişte vecini. Nu fac piraterie. Am venit cu ei să-şi cumpere ulei, zahăr”, a spus cel suspectat că face piraterie.
Şoferii de ocazie conving oamenii să meargă cu ei la un preţ redus faţă de cel practicat de firma de transport, dar şi pleacă înaintea microbuzului pe respectivul traseu ca să le fure clienţii. Spre exemplu, un alt autoturism cu numere de Hunedoara de culoare verde închis, condus de un tânăr, a putut fi văzut în apropierea staţiei din Rovinari, atât la ora 9.00 cât şi la ora 13.10 iar în jurul orei 10.20 a putut fi observat în Negomir cu maşina încărcată cu oameni, unde a aşteptat o femeie care venise cu treburi pe la primărie. Întrebat fiind de ce face piraterie, acesta a spus că „nu puteţi dovedi că fac asta”.
Se tem pentru siguranţa lor
Şoferii care conduc microbuzele firmei de transport spun că nu de puţine ori sunt ameninţaţi de către cei care efectuează transporturi ilegale de persoane. „Mă ameninţă, plătesc pe alţii, vin la noi şi ne ameninţă în parcare. De multe ori mi s-a întâmplat. Îmi este teamă pentru siguranţa mea pentru că avem curse până mai târziu. Noi avem licenţă şi ne fură clienţii. Sunt situaţii în care nu avem bani nici de combustibil din cauza lor. Sunt zile în care plecăm cu microbuzele goale, ei ne taie faţa, opresc în staţie înaintea noastră, ne blochează pe traseu câteodată şi nu putem să ne desfăşurăm activitatea din cauza lor”, a spus Marin Buţu, şofer de microbuz.
Astfel de situaţii sunt întâlnite zilnic de către şoferii de pe microbuze, care nu de puţine ori au avut fel de fel de divergenţe cu şoferii de ocazie. „Ne întâlnim cu ei pe traseu, ne ia faţa la 5 minute. Ne ia oamenii, zilnic sunt câte 5-6 piraţi. Ştiu că poliţia m-a amendat în trafic, iar împotriva lor nu a luat nicio măsură”, a spus Petre Bacâtea, un alt şofer de microbuz.
În pragul falimentului
Astfel stând lucrurile, societatea se confruntă cu mari probleme financiare. „Întreţinerea maşinilor şi plata dărilor către stat ne costă lunar circa 10.000 lei. Nu mai vorbim de cheltuielile zilnice care sunt cu combustibilul, cu reparaţiile şi cheltuielile cu salariaţii. Omul munceşte şi trebuie să-l plăteşti. Nu e vina şoferului că fac piraţii ilegalităţi. Nu înţeleg cum nu se ia absolut nicio măsură. Numai de la începutul anului am depus peste 4-5 plângeri, dar sunt total descurajat. Am prieteni transportatori care se plâng de aceeaşi problemă. La Finanţe am făcut reeşalonare să achit datoriile către bugetul de stat pentru că nu fac faţă. Trebuie să desfăşor o altă activitate ca să compensez cu bani ca să îmi plătesc dările şi contribuţiile la stat la această societate”, a mai spus Cosmin Gruescu.