Şeful CJ Gorj garantează concursuri corecte la spital şi Protecţia Copilului

Preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Cosmin Popescu, a vorbit într-un interviu la Gorj TV despre organizarea concursurilor la două dintre cele mai importante instituţii pe care le are în coordonare: Protecţia Copilului şi Spitalul Judeţean. Popescu spune că vor fi concursuri cu recrutare din sursă externă, adică vor putea participa şi persoane din afara instituţiilor. Şeful CJ Gorj dă garanţii că vor fi concursuri corecte.

Reporter: Când va fi scos la concurs postul de director de la Protecţia Copilului?

Cosmin Popescu: Perioada de interimat expiră în 29 septembrie, dată până la care Consiliul Judeţean se va întruni în şedinţă. Aşa cum am promis colegilor consilieri, pe data de 29 voi anunţa cine va asigura interimatul până la data concursului. Concursul va fi organizat în perioada următoare de Agenţia  Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru cele trei posturi: director general executiv, director general adjunct şi director economic. Toate cele trei posturi, la acest moment, nu sunt ocupate prin concurs. Va fi un concurs cu recrutare externă, orice persoană care îndeplineşte condiţiile legale de studii, de vechime, va avea dreptul să participe.

Rep.: Nu contează şi experienţa în domeniul protecţiei sociale?

C.P.: Ba da. De exemplu, pentru postul de director general, că am analizat legea, condiţiile sunt de nouă ani vechime, să fi lucrat în domeniul juridic, economic, socio-uman şi aşa mai departe. Oricum, analiza dosarelor se va face la ANFP, nu la Consiliul Judeţean.

Rep.: Este nevoie de susţinere politică?

C.P.: Nu este nevoie de nicio susţinere politică şi cred că nimeni din aparatul ANFP nu poate să intervină pentru un candidat sau altul, având în vedere şi ce s-a întâmplat în ultimul timp. Sunt două probe, proba scrisă şi interviul, iar cel care va avea punctajul cel mai mare va fi declarat câştigător.

Rep.: Oamenii nu prea mai au încredere în aceste concursuri.

C.P.: Sunt cazuri particulare, dar marea majoritate a celor care au promovat astfel de concursuri nu au dezamăgit în posturile în care au ajuns.

Rep.: Daţi garanţii că acest concurs va fi pe bune?

C.P.: Cu siguranţă, da.

Rep.: Nu putea fi organizat de Consiliul Judeţean?

C.P.: Nu, pentru că aşa este legea. Orice concurs pentru un post de conducere este organizat de ANFP.

Rep.: Care este situaţia la spital, acolo când va fi concurs?

C.P.: Contractul de mandat al domnului Tătaru a expirat, şi acolo avem un interimat. Pentru că sunt multe acţiuni în această perioadă care privesc spitalul, am hotărât ca pentru o perioadă de trei luni să îl desemnez interimar tot pe domnul Tătaru. În aceste zile lucrăm la regulamentul pentru organizarea concursului. Sunt câteva modificări aduse la regulament ca urmare a modificărilor din Legea sănătăţii. Legea ne permite un interimat de trei luni, care în situaţii excepţionale poate fi prelungit cu încă trei luni.

Rep.: Care sunt aceste modificări?

C.P.: Separat de absolvirea unor studii economice, juridice sau medicale, candidatul trebuie să aibă doctorat, master sau studii post-universitare în ştiinţe administrative sau ştiinţe medicale. Şi aici vor putea fi candidaţi atât din interiorul, cât şi din exteriorul instituţiei. Concursul va fi organizat de Consiliul Judeţean Gorj.

A consemnat Mirela MOTREANU

Vizualizări: 2,875

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Interviu:

Citește și: