Reacția unui elev gorjean cu privire la examenul de bacalaureat
Un elev al Colegiului Național ”Ecaterina Teodoroiu” din Târgu Jiu nu este de acord cu propunerea fostului senator de Gorj Mihnea Costoiu în ceea ce privește echivalarea Bacalaureatului cu mediile din timpul liceului. Petrișor Orfescu este elev în clasa a XII-a și se adresează direct senatorului de Gorj, explicând cum stă situația de fapt în școlile din Gorj și nu numai, dar și cum sunt dezavantajați sau avantajați unii elevi.
Petrișor Orfescu i se adresează fostului ministru Mihnea Costoiu, acum în funcția de rector al Universității Politehnice din București. ”Vă scriu în legatură cu propunerea dumneavoastră de a echivala Bacalaureatul cu mediile din liceu. Dați-mi voie să vă aduc în vedere câteva lucruri la care nu sunt sigur dacă v-ați gândit. În primul rând, notarea unui elev ține doar de profesorul său, această notare nefiind obligată să atingă un standard național. Mai exact, dacă un elev dintr-un liceu strălucește la nivel de clasă este o mare posibilitate ca, în eventualitatea în care acesta este nevoit să urmeze alt liceu, situația lui să se schimbe”, își începe Petrișor Orfescu scrisoarea care a postat-o in mediul on-line, sperând că așa va ajunge mai repede acolo unde trebuie.
Elevul Colegiului Național ”Ecaterina Teodoroiu” din Târgu-Jiu susține anul acesta examenul maturității cu multe emoții, pentru că situația este incertă. După ce orele au fost suspendate de la jumătatea lunii martie, în acest moment nu se știe când și în ce condiții se va desfășura bacalaureatul.
Petrișor nu este de acord cu propunerea de a se echivala mediile din liceu cu examenul de bacalaureat, pentru că din propria experiență elevul gorjean știe că notele nu reflectă realitatea. ”Mă dau pe mine ca exemplu, care, în cursul gimnaziului urmat la Școala Generală din satul meu natal, Bâlteni, am avut medii generale mai mari de 9,70 și care, odată ce am ajuns la liceu în Târgu-Jiu, am suferit un șoc observând că notele mele deveneau din ce în ce mai mici decât eram obișnuit, deși efortul pe care îl depuneam pentru a învăța era același. Ceea ce vreau să subliniez prin aceasta este că notele elevului nu reflectă nivelul lui de cunoștințe, ci doar opinia profesorului despre acesta. Astfel, consider că Bacalaureatul, un examen național, este imposibil de echivalat cu o situație subiectivă pe care elevul o dobândește de-a lungul a patru ani de liceu”.
Petrișor Orfescu își dorește să fie student al Facultății de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnice București. Peste acest lucru se pregătește încă de acum un an. ”În al doilea rând, și cred că mulți elevi se regăsesc în această poziție, noi alegem facultatea pentru care vrem să optăm încă de la începutul clasei a XI-a și începem să lucrăm foarte mult pentru a fi admiși acolo. Și cum timpul este limitat, alegem să îl folosim în scopul de a lucra la materiile necesare pentru admitere, neglijând astfel materii care nu o influențează. De exemplu, ca sa devenim studenți ai facultăților din cadrul universității pe care o conduceți, obiectele de examen fiind matematica, fizica sau informatica, nu ne interesează foarte mult și aproape deloc notele pe care le obținem la biologie, chimie și așa mai departe. Astfel, pe cât de mult efort depunem în a ne îmbunătăți cunoștințele în cele trei domenii enumerate anterior, pe atât de puțin am fi răsplătiți de o acțiune ca și cea propusă de dumneavoastră”.
Elevul gorjean a ținut să precizeze și faptul că în mai puțin de șase luni a epuizat materialul de studiu pus la dispoziție de universitatea condusă de Mihnea Costoiu, respectiv culegerile de matematică și fizică.