Marian Jean Marinescu: Investiţiile în drumuri înseamnă locuri de muncă
Doljeanul Marian Jean Marinescu, deputat european, a organizat la Strasbourg un seminar la care au participat europarlamentari români şi străini, jurnalişti şi sindicalişti, discuţia fiind axată pe accesarea fondurilor europene şi locuri de muncă. Europarlamentarii români au criticat actualul guvern despre care spun că este unul fără strategii şi viziune. Ei spun că fondurile europene pentru infrastructură creează mii de locuri de muncă. Numai că la capitolul fonduri europene România are o rată de contractare de 80%, dar cheltuirea efectivă a banilor trece puţin de 20%.
Deputatul francez Dominique Riquet, vicepreşedinte Comisia de Transport, Marian Jean Marinescu, membru în Comisia de Transport, eurodeputaţii Theodor Stolojan şi Traian Ungureanu au participat, marţi, la Strasbourg, la un seminar unde a fost prezentat proiectul Uniunii Europene privind realizarea unei reţele de transport cu nouă coridoare principale.
Proiectul este avantajos şi pentru România, care va fi traversată de Coridorul Orient/Est-mediteranean, care va lega nordul Germaniei de sud-estul Europei, și Coridorul Rin-Dunăre prin realizarea unui canal Dunăre-București.
Scop european
Europarlamentarii au susţinut că ţările membre UE, aşa cum este România, ar trebui să susţină proiectele de infrastructură cu scop european, nu doar naţional. Pentru aceste coridoare, UE a acordat, pentru perioada 2014-2020, 23 de miliarde de euro. Europarlamentarul Marian Jean Marinescu afirmă că în orice proiect european este şi forţă de muncă. Acesta susţine că o investiţie de un miliard de euro în drumuri creează 18 mii de locuri de muncă.
În acelaşi timp, în România, Guvernul condus de Victor Ponta a prezentat planul autostrăzilor pe care se angajează să le realizeze până în 2018. Harta lui Ponta a dus la un adevărat scandal după ce de pe listă a fost scoasă construcţia tronsonului Sibiu – Piteşti, important pentru companii importante din zonă, dar face un drum de 400 de milioane de euro în Teleorman. În plus, coridorul Sibiu-Piteşti ar lega Bucureşti şi oraşul-port Constanta de autostrăzile din UE.
BANI
Marian Jean Marinescu a susţinut şi votat în noiembrie o modificare de regulament important pentru România si Slovacia. Asta înseamnă că banii care se dezangajau automat la sfârșitul lui 2013 pot fi utilizați până în 2015, cei din 2012 până în 2015, cei din 2011 până în 2014. România a obţinut astfel peste 4 miliarde de euro.
„Din cele 19 miliarde de euro pe perioada 2007-2013 România a cheltuit doar 5 miliarde de euro. Rata de contractare este de 80%, dar cea de absorbţie 21%”.
Teodor Stolojan, europarlamentar