Lege: Atelierele service auto, dotate cu camere video

Aproape 200 de ateliere service auto din judeţul Gorj sunt obligate să se doteze cu sisteme audio-video, dar şi să pună la dispoziţia proprietarilor de autovehicule un spaţiu de unde să urmărească reparaţiile sau întreţinerile pe care le fac. Conform legii 51/2013, care a intrat în vigoare de luna trecută, clienţii vor putea să refuze în scris recepţia activităţii respective, dacă agenţii economici nu respectă această obligativitate.

Conform legii, operatorul economic trebuie să-i dea posibilitatea beneficiarului să asiste vizual, într-un spaţiu special amenajat, separat de spaţiul de lucru, în mod direct sau prin intermediul unui sistem video, la modul în care sunt executate activităţile în care sunt utilizate piesele, ansamblele şi materialele şi în care este efectuată manopera. Noile prevederi ce ar trebui să fie respectate deja de toate atelierele service auto îl ajută pe client  în sensul că astfel ar putea şti cu siguranţă cum s-a lucrat la repararea autoturismului, că piesele montate sunt cele care trebuie şi nu altele.

Patron: E o treabă foarte bună

Un astfel de atelier este deţinut şi de familia consilierului local din Târgu Jiu, Mihai Paraschiv. Acesta spune că nu a aşteptat ca legea să intre în vigoare şi că a asigurat clienţilor, încă de acum câţiva ani, un spaţiu de unde să supravegheze modul în care se lucrează la repararea sau întreţinerea autoturismului. Mai mult decât atât a achiziţionat şi un sistem cu 16 camere video astfel încât să pună la dispoziţia proprietarilor la autoturismele cărora se efectuează reparaţii şi întreţinere pe o perioadă îndelungată înregistrarea video astfel încât să se asigure că mecanicii au fost corecţi. „În sala de aşteptare este montat un LCD pe care se văd camerele de luat vederi din tot service-ul şi nu sunt probleme. Toţi clienţii pot să vadă în timp real tot ce se întâmplă la maşinile dumnealor. Este o treabă foarte bună dar mă îndoiesc să se va pune în practică de toate service-urile şi nici nu ştiu dacă va veni cineva să controleze aceste aspecte. Noi am luat-o puţin înainte, am considerat că este de bun simţ pentru ca proprietarul maşinii să vadă ce se în timpul reparaţiei, în timp ce serveşte o cafea. Asta pentru reparaţiile rapide, cele care durează, la nevoie se pot pune la dispoziţie înregistrările”, a spus Mihai Paraschiv.

Vizualizări: 489

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: