Laboratorul Direcţiei de Sănătate Publică a primit acreditarea

Laboratorul de analize al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj a fost acreditat după numeroase demersuri făcute la Ministerul Sănătăţii. Până acum, toate analizele recoltate în judeţul Gorj erau făcute contra-cost la un institut din Bucureşti pentru că laboratorul nu a fost niciodată acreditat. Dacă nu se făcea acreditarea, laboratorul trebuia să se închidă iar cei aproximativ 40 de angajaţi de aici rămâneau fără un loc de muncă.

Laboratorul de analize din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Gorj realizează analize microbiologice şi chimiotoxicologice însă până în prezent nu a fost acreditat. Până acum, analizele erau trimise la un institut din Bucureşti iar preţul unei analize varia între 10 şi 13 lei. Dacă laboratorul nu primea acreditarea, cei aproximativ 40 de angajaţi, care lucrează aici, îşi pierdeau locurile de muncă pentru că acesta nu putea să mai funcţioneze. „Acreditarea reprezintă supravieţuirea laboratorului nostru de analize căruia nu i-au fost recunoscute niciodată rezultatele încă de când s-a deschis pentru că nu era acreditat. Noi recoltam aici probe şi le transportam la un institut acreditat pentru a face analiza şi a pune rezultatul, lucru care era destul de costisitor pentru că se cheltuiau bani pe transport şi plăteam şi analizele. Mai mult decât atât, o normă a Uniunii Europene nu mai dă dreptul să funcţioneze laboratoarele neautorizate ceea ce pentru angajaţii de acolo însemna pierderea locului de muncă. Mai mult decât atât, în laborator sunt oameni profesionişti care lucrează bine iar rezultatele de aici erau aceleaşi cu cele de la Bucureşti”, a declarat Marius Boeriu, directorul coordonator al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj.

Acreditarea a costat 14 miliarde

Procesul de acreditare a durat aproximativ 7 luni de zile şi a costat 14 miliarde de lei.  Pentru început s-a făcut un contract cu o firmă de consultanţă după care s-a achiziţionat aparatură medicală de nouă generaţie şi au fost organizate cursuri de perfecţionare pentru angajaţi. Acreditarea este valabilă 4 ani. „Acreditarea laboratorului a durat ceva timp însă a meritat aşteptarea pentru că am primit un răspuns pozitiv pentru noi. S-a lucrat foarte mult şi este o mândrie pentru toţi cei care au contribuit la această realizare. Pentru început am angajat o firmă de consultanţă care ne-a spus tot ce ne trebuie, aparatură medicală, amenajarea spaţiilor, materiale sanitare, până la cele mai mici detalii. După ce am cumpărat toate cele necesare, angajaţii au urmat nişte cursuri de perfecţionare şi au fost instruiţi cum să folosească aparatura. După aceea au fost verificaţi, s-a făcut un dosar şi am fost acreditaţi în cele din urmă. Cel puţin patru ani de acum înainte putem sta liniştiţi iar apoi vom face o reacreditare”, susţine Marius Boeriu.

Procesul de acreditare s-a realizat din fondurile proprii ale Direcţiei de Sănătate Publică Gorj.

Vizualizări: 127

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: