La Rânca se asfaltează din greu, între Rovinari şi Sadu nimic, nimic...

Firma Romstrade SA a început asfaltarea principalului drum care trece prin staţiunea Rânca, fiind pentru prima dată când pe şoseaua respectivă este turnat asfalt de calitate. În schimb, pe tronsonul dintre Rovinari şi Sadu firma din Ungaria care câştigase lucrarea a dispărut complet din peisaj, iar de la Rovinari spre Filiaşi se mai lucrează câteva ceva, dar nu într-un ritm mulţumitor, contractele încheiate acum doi ani de Ministerul Transporturilor expirând la începutul săptămânii, semn că acum ar fi trebuit tăiate panglici, nu căutate explicaţii şi justificări pentru gropile de care nu am scăpat.

 Asfaltarea drumului care tranzitează staţiunea are loc la scurt timp după ce constructorii au finalizat lucrările la porţiunea de şosea realizată vara aceasta pentru accesul în Rânca pe un traseu diferit decât cel vechi. Drumul a fost deviat pe o pantă, în zona releului de televiziune de la Cerbu, pentru a nu mai fi blocat iarna de nămeţii formaţi de viscol. De ieri muncitorii de la Romstrade au început să toarne asfalt şi pe drumul principal care traversează staţiunea, ceea ce nu poate decât să însemne că turiştii nu vor mai ocoli zona de acum încolo datorită gropilor în care dădeau cu maşinile de zeci de mii de euro. Realizarea drumului se face prin defrişarea a zeci de brazi care sunt deja lemne de foc pentru că au fost tăiaţi în ultimele săptămâni, probabil cu avizul autorităţilor dornice să facă din Rânca o adevărată staţiune de munte, una în care brazii sunt însă tot mai puţini pentru că locul lor e luat de betoane şi asfalt.
 Stratul de asfalt turnat acum pare a fi unul de o calitate foarte bună, garanţia pentru aceste lucrări fiind de cinci ani, ceea ce este foarte mult pentru un drum precum cel de la Rânca, unde iarna ţine mai bine de o jumătate de an, dacă ţinem cont că ultima ninsoare în staţiune a fost înregistrată anul acesta pe 30 mai. Odată turnat asfaltul pe drumul principal din staţiune, turiştii vor avea acces până aproape de poalele muntelui Păpuşa pe o şosea modernă, pentru că din zona denumită "coada Râncii", spre munte, asfaltul este deja pus de la începutul verii. 

 Berceanu l-a criticat pe Orban pentru contractul de la Rânca

 Lucrările de modernizare au fost acordate în vara anului trecut de Ministerul Transporturilor, condus pe atunci de Leonard Orban, firmei Romastrade, cu al cărei patron acesta era şi probabil este bun prieten. "Transalpina", cum este denumit proiectul respectv, a fost intens criticat în septembrie 2008 de Radu Berceanu, actualul ministru al transporturilor, care considera că se cheltuiesc prea mulţi bani pentru o şosea pe care circulă doar zece maşini într-o oră, în România existând drumuri mult mai aglomerate şi mult mai proaste decât cel de la Rânca.
 " Bănuiesc că nimeni dintre dumneavoastră nu ştie unde este acest drum 67 C care urmează să înghită 400 de milioane de euro. Atunci am să vă spun că este vorba de drumul Bengeşti - Sebeş, un drum de mare importanţă. Nu mai avem nevoie nicăieri altundeva să reparăm sau să construim drumuri sau autostrăzi. Trebuie să spânzurăm 400 de milioane de euro pe drumul Bengeşti - Sebeş. V-am adus aici o hartă cu traficul ca să vedeţi că pe acest drum trec cam 10 autoturisme pe oră. Deci este foarte important să cheltuim 400 de milioane de euro pe acest drum. Bănuiesc că nu o să-l găsiţi decât cu foarte mare greutate. Este vorba de drumul de aici până aici, da, porţiunea asta. Acesta este traficul din 2005. Cele care sunt groase înseamnă că este trafic important. Cu cât sunt mai subţirel trasate cu atât înseamnă că traficul este mai mic. De ce vă spun despre această chestiune? Domnul Orban s-a plâns că nu are bani la minister. Eu am să vă spun că şi banii pe care îi are încearcă să-i trimită în nişte direcţii cu totul ciudate. Această licitaţie pentru drumul acesta s-a făcut în luna iulie 2008, în general când e lumea plecată în concediu şi nimeni nu e foarte atent. Brusc acest drum a devenit foarte important şi licitaţia bineînţeles că a câştigat-o prietenul domnului Orban, domnul Iordache de la firma Romstrade", spunea Berceanu în urmă cu aproape un an, când amintea că predecesorul său în funcţie a făcut un accident rutier cu un jeep care aparţine firmei Romstrade. 

 Pe DE 79 nu se lucrează decât spontan

 Şi cum gura păcătosului adevăr grăieşte, spusele lui Berceanu cu privire la cât de mult se circulă sau nu pe la Rânca se confirmă nu mai departe de drumul dintre Filiaşi şi Bumbeşti-Jiu, drum în care constructorii şi-au făcut de cap cum au vrut, deşi firmele sunt din Spania şi Ungaria. În timp ce la Rânca se lucrează din greu, şi la propriu şi la figurat, pe tronsonul dintre Rovinari-Târgu Jiu – Bumbeşti Jiu muncitorii au plecat de mult şi nici nu vor mai reveni. Contractul dintre firma ungurească desemnată acum doi ani să execute lucrările şi Ministerul Transporturilor a expirat pe 24 august, dată la care drumul ar fi trebuit să arate ca nou, realitatea din teren fiind cu totul alta. Spaniolii care se ocupă de modernizarea tronsonului dintre Filiaşi şi Rovinari au încetinit şi ei ritmul lucrărilor în ultima perioadă, contractul avut de aceştia cu Ministerul Transporturilor expirând şi el pe 23 august. Ministerul le-a acordat însă constructorilor spanioli un termen suplimentar de 300 de zile, termen în care ar trebui finalizate lucrările de la drumul respectiv. Deocamdată, spre deosebire de autorităţi, şoferii ştiu că vine iarna şi că DE 79 va fi pentru luni bune acoperit cu ceaţă, o ceaţă în care nu se vor vedea decât foarte greu şi gropile în care vor trebui să dea gorjenii, dar şi podurile aflate în lucru încă de anul trecut şi care, la ritmul actual (ZERO) vor mai fi în lucru şi anul viitor, asta pentru ca bătaia de joc la adresa plătitorilor de rovignete să fie completă.


Vizualizări: 172

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: