Haos la o primărie din Gorj. Ce au descoperit inspectorii Curții de Conturi

Fiecare face ce vrea, dar nimeni nu știe ce are de făcut. Cam așa s-ar putea descrie activitatea funcționarilor de la primăria Baia de Fier. Un raport al Curții de Conturi scoate la iveală nereguli și o debandadă totală la nivelul unității administrativ-teritoriale din Baia de Fier.

Reprezentanții Corpului de Control al Curții de Conturi Gorj au finalizat luna aceasta raportul verificărilor făcute la primărie și se pare că activitatea de acolo merge din inerție, având în vedere neregulile depistate.

"Din cadrul comisiei fac parte persoane care nu mai fac parte din aparatul de specialitate al primarului comunei Baia de Fier. Sistemul de control intern managerial nu este implementat conform legislației. Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al primarului comunei Baia de Fier a fost elaborat și aprobat prin H.C.L. nr. 21 din data de 26.04.2021, însă acesta nu a fost actualizat în funcție de modificările suferite de organigramă. Astfel, serviciile și compartimentele din cadrul UATC Baia de Fier nu își cunosc drepturile, atribuțiile, competențele, responsabilitățile, nivelurile de autoritate, mecanismele de relații. La nivelul UATC Baia de Fier fișele de post nu au fost actualizate", se arată în raportul Curții de Conturi.

Mai mult decât atât, pe angajații primăriei nu-i verifică nimeni dacă își fac treaba, nu se depun declarații de avere și de interese, iar funcționarii nu sunt evaluați periodic.

"Nu a fost implementat și nu funcționează un sistem de semnalare a neregulilor atât din interiorul instituției, cât și din mediul extern, nu au fost stabilite obiective financiare care să asigure atingerea obiectivelor generale, nu a fost desemnată prin dispoziție persoana responsabilă care să asigure implementarea prevederilor obligativității depunerii declarațiilor de avere și interese, atât la nivelul autorității publice deliberative, cât și la nivelul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Baia de Fier. Procesul de evaluare anuală a salariaților nu se realizează în baza unui raport de evaluare, nu există elaborată o procedură privind consolidarea situațiilor financiare, nu a fost elaborat și aprobat Planul anual de pregătire profesională a personalului", mai este specificat în raport.

Din verificările efectuate s-a constatat că la nivelul UAT Baia de Fier nu este organizată activitatea de audit public intern, nici prin structura organigramei proprii și nici prin intermediul unei structuri asociative a autorităților publice locale.

Vizualizări: 8,573

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: