Firma senatorului Cătălin Voicu astupă gropile de pe DN 66
A început plombarea drumului de la Sadu, iar ieri drumarii lucrau de zor la acoperirea gropilor, deşi acest contract a fost semnat de multă vreme. Lucrările sunt făcute de firma Gecor, societate controlată de fostul senator PSD Cătălin Voicu şi apropiaţi ai acestuia. De fapt, Gecor se ocupă cu întreţinerea drumurilor din Gorj de mai mulţi ani, susțin reprezentanții Drumurilor Naţionale de la Gorj, care nu pot da mai multe detalii, deoarece chiar ieri dimineaţă au primit adresă de la Compania Națională că nu au voie să furnizeze date cu privire la vreun contract. Mai mult, potrivit site-ului companiei, pe 14 mai, la o săptămână după învestirea lui Victor Ponta a fost semnat un nou contract.
Drumul Național care leagă Rovinari de Bumbești Jiu nu va intra curând în reabilitare. Deocamdată se fac mici intervenţii, iar aceste reparații sunt executate de firma controlată de senatorul suspendat din PSD, Cătălin Voicu, prin finii săi. De două zile muncitorii astupă craterele din asfalt, iar acolo unde chiar nu se mai poate, toarnă câte un strat subțire de covor asfaltic.
Ce spunea şeful de la Drumuri
Reprezentanții secţiei Drumuri Naționale Gorj au interzis să comunice orice informație legată de valoarea la care sunt licitate lucrările din Gorj, iar Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi a intrat in silenzio stampa. “Nu avem voie să vorbim despre contractele încheiate. Chiar astăzi am primit o adresă prin care ni se aduce la cunoștință că nu suntem în măsură să facem declaraţii, nici pentru acest tronson, nici pentru altul. Sunt contracte negociate direct de companie”, a declarat ieri Doru Juveloiu, inginer în cadrul Drumurilor Naționale, secția Târgu Jiu.
O firmă din Giurgiu va plomba gropile mari de pe Drumul Naţional Rovinari - Bumbeşti Jiu, spunea iarna trecută şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj. “Firma din Giurgiu a fost chemată la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova pentru a semna contractul ce priveşte plombarea DN 66. În situaţia trimisă ministerului am estimat o suprafaţă de 77.000 mp de gropi, aproximativ 11 din cei 35 de km ce ar trebui reabilitaţi. Întrucât nu mai este timp suficient pentru repararea întregului tronson, vom plomba în primul rând doar gropile mari pentru ca drumul să poată deveni practicabil pe timpul iernii”, declara atunci Ion Dina, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj.
CONTRACT
Cert este că de mai mulţi ani firma senatorului condamnat execută toate lucrările de întreținere la drumurile naționale din Gorj. CNADNR a acordat contractul pe data de 14 mai 2012, la doar o săptămână de la investirea Guvernului Ponta, firmei Gecor SRL Giurgiu. Contractul, „lucrări şi servicii întreţinere curentă iarnă-vară a drumurilor naţionale, pentru perioada 2012-2014 pe traseul Craiova – Turnu Severin – Târgu-Jiu – Râmnicu Vâlcea – Slatina” şi are o valoare totală de 27.954.771 de lei fără TVA.
„.În 19 iunie am demarat licitaţia pentru tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, iar acum am semnat contractul de lucrări pentru reabilitarea porţiunii dintre Bumbeşti Jiu şi Petroşani”
Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor și Infrastructurii
(declaraţie făcută în 4 iulie 2012)