Cum arată Dacia Bigster, primul SUV de segment C al mărcii
Dacia și-a prezentat planurile pentru următorii cinci ani în cadrul evenimentului Renaulution. Cu acest prilej, producătorul român a prezentat conceptul Dacia Bigster, care prefigurează primul SUV de segment C al mărcii românești.
Dacia dă semnalul intrării în segmentul C, odată cu prezentarea conceptului Bigster. Conceptul introduce un nou limbaj de design, dar și un logo nou. Bigster își propune să aducă un aer proaspăt în segmentul C, cu toate că va folosi platforma CMF-B, ca și celelalte modele recent lansate – Sandero și Logan, a informat ProMotor.
Dacia Bigster prefigurează viitorul SUV cu șapte locuri al mărcii românești, care a fost așteptat încă dinaintea lansării actualei generații a lui Duster. Cu o lungime exterioară de 4,60 metri, Bigster va păstra filozofia Dacia, oferind clienților un SUV robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber. Folosirea platformei CMF-B va permite Dacia să ofere un model compact la prețul competitiv al unuia din clasa mică.
Proporțiile conceptului Dacia Bigster se doresc a fi în egală măsură contemporane și atemporale. Liniile sunt simple, lipsite de artificii estetice inutile, inspirând robustețe. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Interiorul se anunță, la rândul său, foarte primitor iar Dacia spune că va fi printre cele mai spațioase din segment.
Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de a face cu un SUV autentic, opțiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecțiile laterale.
Viitorul SUV Dacia ia în calcul încă din faza de proiect folosirea sistemelor de propulsie hibride și hibride plug-in. Dacia nu-și mai permite să ignore trendurile din industria auto și nici reglementările de mediu din ce în ce mai stricte.