Charlie Ottley, după episodul Flavous of Romania filmat în Gorj: Întreaga regiune este un loc de joacă de aventură

Jurnalistul britanic Charilie Ottley, iubitor al României, realizatorul unui documentar fantastic despre țara noastră, Flavours of Romania, a acordat un interviu pandurul.ro despre experiența în județul Gorj, în timpul filmărilor pentru următorul episod care va fi difuzat pe Netflix.

Charlie este dezamăgit de colaborarea cu instituțiile din România, însă a reușit să se conecteze cu oamenii din zonă, care l-au primit cu brațele deschise.

Reporter: Charlie, ești deja prietenul României, deși te-ai chinuit să colaborezi cu autoritățile atunci când vine vorba de promovarea țării. Știm că v-ați exprimat frustrarea cu privire la modul în care ne prezentăm la târgurile de turism și în ceea ce privește problemele birocratice.

Charlie Ottley: Aproape că am renunțat să mai încerc să lucrez cu Ministerul Turismului de aici. Ei par incapabili să ia vreo măsură decisivă, nu în ultimul rând pentru că legislația este depășită de zeci de ani și împiedică în mod activ guvernul să-și facă treaba. Legea permite doar achiziționarea de servicii standard, iar departamentul juridic este hotărât să încerce să găsească vina în fiecare contract care le iese în cale. De exemplu, actualul minister s-a angajat să susțină campania noastră recentă cu BBC World și chiar a promis că va semna un acord pentru a promova România în fiecare țară din Europa în perioada Crăciunului. Cu toate acestea, avocații au intervenit și au contestat contractul standard și, ca de obicei, au obstrucționat și au complicat prea mult procesul, încât nu a mai fost suficient timp pentru a derula campania înainte de sfârșitul anului fiscal, așa că banii pe care îi aveau s-au reîntors la buget în loc să fie cheltuiți pentru ce fuseseră destinați. Este important de reținut că acesta a fost același contract standard care a fost semnat cu bucurie de alte țări precum Turcia, Bulgaria, Grecia, Croația, Indonezia și multe altele. În această perioadă, de trei luni de amânare, am avut asigurări repetate că s-au angajat să continue campania și că vor găsi o modalitate de a o face. La urma urmei, banii erau acolo. De fapt, așa cum am înțeles eu, Guvernul a avut câteva milioane de euro de cheltuit pentru marketing și promovarea României în 2022, dar doar o fracțiune a fost cheltuită din cauza legislației și documentelor pe care le solicită. Frustrarea mea este că România are mai mult de oferit decât majoritatea țărilor europene și, totuși, oamenii cărora li se încredințează creșterea profilului României în străinătate sunt incapabili să-și facă treaba pentru că în majoritatea cazurilor sunt împiedicați de lege. De asemenea, nu ajută că unii dintre ei au puțină experiență anterioară în domeniile turismului și marketingului, așa că trebuie să recruteze echipe de consilieri care toți au idei contradictorii despre ce ar trebui să facă și cum ar trebui să facă acest lucru, ceea ce, la rândul său, creează facțiuni. Totul necesită luni de întâlniri neconcludente, sesiuni suplimentare de brainstorming, cercetări inadecvate și rezultate nedefinitive. Între timp, a trebuit să mergem mai departe, întrucât România are nevoie disperată de o prezență internațională continuă, mai ales când toate țările din Europa angajează o sumă mult mai mare de bani pentru a se promova. Din acest motiv am mers la Consiliile Județene pentru a strânge bani pentru a derula o campanie de șase săptămâni la BBC World News, a doua pe care am făcut-o în ultimii trei ani. Cu ajutorul Consiliilor Județene Craiova, Sibiu, Brașov, Oradea, Timiș și Maramureș și a prietenilor și susținătorilor noștri din Gorj am realizat patru filme noi-nouțe care se concentrează pe regiunile istorice ale României, frumusețea naturală uluitoare, istoria bogată, cultură și tradiții, gastronomie și arhitectură.

Rep: Știm că ați văzut mai mult din țara noastră decât mulți români, dar aș vrea să vă vorbesc despre Gorj. Ce ți-a plăcut cel mai mult și de ce? 

Charlie Ottley: Baza noastră de operațiuni pentru episodul Flavours of Romania și locul meu preferat a devenit rapid Baia de Fier. În primul rând datorită apropierii de unele dintre cele mai frumoase peisaje și minuni ale naturii din regiune și în al doilea rând datorită bunăvoinței și sprijinului pe care le-am primit de la oamenii pe care i-am întâlnit acolo.

Sunt un mare fan al naturii și al faunei sălbatice și există atât de multe locuri sălbatice incredibile la o scurtă călătorie cu mașina sau la o drumeție bună din oraș – formațiuni stâncoase, chei uimitoare, peșteri istorice, păduri vaste, Transalpina – pe care le-am preferat-o Transfăgărășan.

Rep: Ce ne puteți dezvălui din episodul dedicat Olteniei pentru Flovours of Romania?

Charlie Ottley: Nu pot da mai mult decât am deja în trailerul pe care l-am publicat recent pe site-ul nostru de Facebook Flavours of Romania. Deci, dacă doriți să aflați mai multe, va trebui să îl urmăriți acolo.

Rep: Știm că pe BBC a fost difuzat un videoclip creat de dumneavoastră, care include imagini ale județului nostru. Crezi că imaginile au reușit să trezească apetitul pentru zona noastră, ce avem noi și voi nu aveţi? 

Charlie Ottley: Desigur. Oltenia nu este o zonă care a fost promovată excesiv de Ministerul Turismului. Se țin mereu de aceleași destinații vechi, cum ar fi Castelul Bran, Peleș, Transilvania Săsească, mănăstiri pictate etc etc. Deși am observat că acum au început să promoveze festivaluri precum Untold, care, este fără îndoială distractiv pentru un număr limitat, dar care se desfășoară doar pentru un weekend, o dată pe an, ceea ce pare puțin prea specific, deoarece aș sugera că ar trebui alocate mai multe resurse pentru a stabili motivele pentru a vizita România pe tot parcursul anului. În opinia mea, Oltenia are câteva obiective unice și este la fel de demnă de promovare internațională ca și Transilvania sau Bucovina. Deci da, cred că imaginile pe care am reușit să le includem din Oltenia și județul Gorj vor intriga și fascina oamenii și sperăm să atragă turiști din toată Europa.

Rep: Cum sunt oamenii pe care i-ați întâlnit în timpul vizitei dumneavoastră în Gorj? După cum am spus mai devreme, sunt minunat de amabili și ospitalieri, dar câteva nume necesită o mențiune specială.

 Charilie Ottley: În primul rând Mihai de la fabulosul Conacul Olarilor care nu numai că ne-a ajutat să descoperim peisajele din jurul Baiei de Fier și să coordonăm filmările, dar împreună cu un grup de prieteni ai săi a susținut și campania noastră la BBC, de promovare a zonei lor timp de șase săptămâni în toată Europa. În al doilea rând Cristian și Melania de la Ograda Bunicilor, care au fost gazde extraordinare, și Dan Chiriac care face lucruri incredibile cu turismul de aventură. Sunt multe altele, dar nu vreau să dau prea multe în acest stadiu.

Rep: După ce am vizitat aceste locuri, ne puteți spune două lucruri pe care le-am putea face mai bine, ce am putea îmbunătăți, din punct de vedere turistic?

Charlie Ottley: Cred că le aveți pe toate, acum este doar un caz de conservare, protejare și promovare. Primarii trebuie să fie vigilenți pentru a nu acorda permisiunea unor dezvoltări nepotrivite în satele istorice sau tradiționale sau în locuri sălbatice nealterate. Și Gorjul trebuie să se promoveze mai bine – Cheile Gorjului, de exemplu, sunt la fel de frumoase ca Bicaz, dar relativ puțini oameni știu despre ele. Întreaga regiune este un loc de joacă de aventură – ar trebui văzută și bine cunoscută atât la nivel național, cât și internațional. Mi-ar plăcea să văd străini care aleg să vină pentru o săptămână de vacanță doar în Oltenia, așa cum fac în Bucovina sau Transilvania sau în Delta Dunării.

Rep: Dacă ai un mesaj de transmis cititorilor și tuturor adepților tăi, te rog.

Charlie Ottley: Suntem bucuroși să anunțăm că Flavours of Romania este din nou pe Netflix, iar sezonul 2 va avea premiera în septembrie. Între timp, oamenii ne pot urmări progresele și pe pagina noastră de Facebook Flavours of Romania și pe pagina mea de Instagram „charlieottley”. Vom filma ultimele două episoade ale noii emisiuni de îndată ce va fi suficient de cald pentru a merge cu motocicleta.

Galerie foto








Vizualizări: 2,913

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Interviu:

Citește și: