Redacția Pandurul angajează jurnaliști! Trimite CV-ul tău însoțit de răspunsul la întrebarea: De ce ai vrea să lucrezi la Pandurul? la [email protected] până la data de 15 ianuarie 2025.

(închide)

Buget de zeci de mii de euro pentru „Acasă la Brâncuşi”

Cotizaţiile plătite de primăriile din judeţ la Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului "Acasă la Brâncuşi" au crescut de patru ori. Ovidiu Popescu, consilierul preşedintelui Consiliului Judeţean Gorj, care este şi secretarul general al asociaţiei, spune că nici aceşti bani nu ajung pentru a plăti tot ce şi-a propus să facă în 2015. Adică participarea la vreo două târguri de turism, la un forum pe turism şi crearea unui site. Bugetul pe 2015 este 112.379 lei şi este cheltuit pe aceste evenimente şi salarii.

Asociaţia pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului "Acasă la Brâncuşi" a fost înfiinţată în ianuarie 2015 şi din ea fac parte firme, asociaţii, dar şi multe primării din judeţ. Pentru fiecare categorie a fost stabilită o cotizaţie. De exemplu, primăriile dădeau câte 2.500 de lei iar acum dau 10.000 de lei. Este cazul primăriilor Târgu Jiu, Rovinari, Turceni, Motru, care vor contribui cu câte 10.000 de lei, iar Bumbeşti Jiu, Novaci, Tismana, cu câte 5000 lei. UCB participă anual cu suma de 2.500 lei, Camera de Comerț și Industrie Gorj cu suma de 1.500 lei, Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România 500 lei, la fel ca și Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural, dar și de Asociația Profesională Patronală de Turism Gorjul.

Consiliul Județean Gorj participă anual cu suma de 20.000 lei. "Cotizațiile s-au mărit pentru că am realizat că suma stabilită inițial nu acoperea necesarul pentru evenimentele ce le vom organiza anul acesta. Primăriile cotizează în funcție de numărul de locuitori. Vom încerca să atragem sponsorizări pentru că bugetul asigurat de primării este de circa 60-70.000 lei și mai avem nevoie de încă pe atât", a spus Ovidiu Popescu, secretarul general al asociației.

Obiectivele asociaţiei: un site şi multe plimbări

„Unul dintre obiectivele principale ale Asociației este construirea brandului turistic al Gorjului“, susţine Ovidiu Popescu. Asociaţia îi poartă nunele sculptorului Constantin Brâncuşi. Pe 2015, asociaţia şi-a propus trei obiective: realizarea unui site, participarea la Forumul European de Turism ”Acasă la Brâncuși”, organizat de Consiliul Județean Gorj și Autoritatea Națională pentru Turism şi participarea la târguri de turism: Târgul de Turism al României - București 12-14 noiembrie 2015 și Târgul de Turism VACANŢA - Constanța 20-22 noiembrie 2015. Banii au fost deja împărţiţi. Site-ul va costa 13.000 de lei, susţinerea forumului organizat de CJ Gorj va costa 12.000 de lei, 20.000 de lei participarea la Târgul de turism de la Bucureşti şi 8.000 de lei pentru cel de la Constanţa.

La evenimentul intitulat pompos Forumul European de Turism, din perioada 27-30 august, asociaţia va asigura transportul pentru cei 25 de conferențiari și jurnaliști străini din afara graniţelor ţării care au fost invitați. Nu se ştie cât va cheltui şi Consiliul Judeţean, organizatorul oficial al evenimentului.

PERSONAL

Asociaţia are prevăzut un buget şi pentru salarii în valoare de 29.379 lei brut pentru cei doi angajaţi: Ovidiu Popescu- secretar general şi Cristina Ştefurac- personal tehnic. Ambii prestează activitate de câte patru ore.

CONDUCERE

Asociația are sediul în clădirea Salvamont Gorj şi este condusă de Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) şi Comitetul Director. Din AGA fac parte reprezentanţi ai primăriilor, asociațiilor de turism, ai UCB şi Camerei de Comerţ, președinte fiind Claudia Albă de la Asociația Profesională Patronală de Turism „Gorjul“. Comitetul Director este condus de Dumitru Vrăjitoru.

Vizualizări: 191

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: