Redacția Pandurul angajează jurnaliști! Trimite CV-ul tău însoțit de răspunsul la întrebarea: De ce ai vrea să lucrezi la Pandurul? la [email protected] până la data de 15 ianuarie 2025.

(închide)

REVISAL-ul nu a eliminat birocraţia la Agenţia de Şomaj

Gorjenii care sunt nevoiţi să intre în şomaj trebuie să ştie că pentru a beneficia de acest drept vor trebui să prezinte angajaţilor de la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Gorj adeverinţe de vechime în muncă de la toţi angajatorii pe la care au trecut din 2011 până în prezent. Conducerea AJOFM Gorj spune că este o cerinţă impusă de când vechimea nu se mai trece în carnetul de muncă. Asta în ciuda faptului că vechile cărţi de muncă au fost înlocuite cu registrul electronic de evidenţă a salariaţilor.

Sute de gorjeni care rămân fără un loc de muncă, şi au dreptul la şomaj, sunt nevoiţi să facă zeci de drumuri între AJOFM Gorj şi angajatori. Oamenii trebuie să le prezinte funcţionarilor adeverinţe cu vechimea în muncă de la toţi angajatorii la care au lucrat după anul 2011. Conducerea AJOFM Gorj spune că în acest fel se verifică stagiul de cotizare pentru a putea stabili corect perioada de şomaj şi cuantumul acestuia. „Avem nevoie de adeverinţe din anul 2011 ca să vedem stagiul de cotizare şi pentru a putea stabili exact perioada şi valoarea indemnizaţiei de şomaj. Practic, din anul 2011 nu s-a mai trecut în carnetul de muncă vechimea omului, iar noi avem nevoie de astfel de adeverinţe pentru a putea verifica spusele omului”, a spus Romeo Chiriac, şeful AJOFM Gorj. Există situaţii când oamenii nu pot să mai obţină adeverinţele respective din cauză că firma a intrat în insolvenţă şi atunci fie obţin documentele necesare de la administratorul judiciar al firmei, fie renunţă la perioada respectivă la calculul indemnizaţiei. „Au existat cazuri când mai multe persoane nu au mai putut aduce adeverinţe pentru că nu au mai dat de angajator şi atunci au fost de acord să nu li se ia în calcul perioada cât au muncit la unitatea respectivă. Noi trebuie să respectăm legea şi legea impune astfel de documente”, a spus Romeo Chiriac, şeful AJOFM Gorj. Întrebat de ce funcţionarii AJOFM nu iau în calcul REVISAL-ul, lucru care i-ar scuti pe oameni de atâtea drumuri, şeful AJOFM Gorj a spus că REVISAL-ul arată doar când a început şi când se încheie activitatea unui salariat, nu spune şi valoarea contribuţiilor sociale pe care angajatorul le virează către bugetul de stat.

Valoarea şomajului

Potrivit conducerii AJOFM Gorj, perioada de şomaj se stabileşte în funcţie de vechimea din muncă, astfel: şase luni pentru minim un an de activitate, nouă luni pentru mai mult de cinci ani de activitate şi 12 luni de şomaj pentru mai mult de zece ani de activitate. Şi cuantumul indemnizaţiei de şomaj depinde de vechimea în muncă astfel, 375 lei la care se adaugă în funcţie de stagiu o sumă reprezentând procente care se adaugă la media salariului de bază pe ultimele 12 luni. Gorjenii primesc astfel 3% în plus pentru o vechime mai mare de trei ani, 5% pentru o vechime mai mare de 5 ani, 7% pentru o vechime mai mare de 10 ani şi 10% pentru o vechime mai mare de 20 de ani.

Vizualizări: 190

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: