Anunț important pentru cei care intră în șomaj sau sunt deja șomeri

Având în vedere necesitatea respectării recomandărilor de conduită în prevenirea răspândirii coronavirusului ( COVID 19) şi a stării de urgenţă instituită pe teritoriul României, precum si prevederile OUG nr.32/ 2020 de modificare si completare a OUG nr.30/ 2020, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă GORJ informează cetăţenii judeţului Gorj ca pe perioada situatiei de urgenta instituite prin Decretul nr.195/2020:

1. OBLIGATIA PERSOANELOR CARE BENEFICIAZA DE INDEMNIZATIE DE SOMAJ DE A SE PREZENTA LUNAR LA VIZA PROGRAMATA, NU SE APLICA.

2. IN CAZUL NEINCADRARII IN MUNCA, REINNOIREA DE CATRE SOMERII CARE NU BENEFICIAZA DE INDEMNIZATII DE SOMAJ, A CERERILOR PENTRU A FI LUATI IN EVIDENTA IN VEDEREA MEDIERII NU SE MAI FACE DIN 6 IN 6 LUNI CI IN TERMEN DE 30 ZILE CALENDARISTICE DE LA DATA INCETARII STARII DE URGENTA.

Persoanele care se inscriu pentru prima data in baza de date a AJOFM GORJ, vor proceda conform pct.3.

Avand in vedere ca aceste din urma persoane sunt in majoritate dintre cele care solicita venitul minim garantat, facem un apel catre primariile din judetul Gorj sa-i sprijine in depunerea online a documentelor conform procedurii de la pct.3.

3. CERERILE SI DOCUMENTELE DOVEDITOARE PENTRU SOLICITAREA DREPTURILOR DE ASIGURARI SOCIALE SI DE SOMAJ SE REALIZEAZA PRIN POSTA ELECTRONICA ASTFEL CA CEI INTERESATI SA DEPUNA DOCUMENTELE CONTINUTE DE DOSARUL DE SOMAJ O VOR FACE ONLINE, urmand pasii de mai jos:

ACTELE SI FORMULARELE NECESARE INTOCMIRII DOSARULUI DE SOMAJ INDEMNIZAT SAU NEINDEMNIZAT SE POT OBTINE DE LA ADRESA www.anofm.ro.
 
◄ apoi selectezi judetul GORJ 
◄ sub titlu ai un mesaj care zice : continutul anterior lansarii in productie al noului site...
◄ se face click pe mesaj si se intra pe site-ul vechi 
◄ informatia se gaseste pe acte necesare 

Formularele se pot solicita si de la adresele de e-mail de mai jos.

In principal actele necesare depunerii dosarului sunt următoarele:

- Act de identitate,

- Actele de studii şi de calificare,

- Carnetul de muncă, pentru persoanele care deţin acest document.

- Adeverinţă cu stagiul de cotizare pe ultimele 12 luni eliberată de angajator, la care se adauga cererile si formularele tipizate, ce se regasesc la acte necesare.

NOTA: Pentru transmiterea online a documentelor de mai sus este necesara conformarea cu originalul a fiecarei pagini in parte (fata verso) dupa cum urmeaza: "in conformitate cu originalul, numele si prenumele, data, semnatura".

Somerii neindemnizati se vor inregistra urmand aceeasi pasi, insa nu vor depune adeverinta cu stagiul de cotizare pe ultimile 12 luni.

Dosarele se vor transmite online in functie de domiciliul solicitantului la urmaroarele adrese de email:

TG-JIU [email protected] 0253211568 int.202
MOTRU [email protected]  0253410132
ROVINARI [email protected] 0253211568 int.202
ROVINARI [email protected] 0253211568 int.202
CARBUNESTI [email protected] 0253379345
CARBUNESTI [email protected] 0253379345
NOVACI [email protected] 0761630451

4. Rugam persoanele care depun dosarele online, sa transmita absolut toate documentele solicitate, iar in situatia constatarii unor inadvertente vor fi contactate telefonic de operatorul AJOFM GORJ si sa dea curs solicitarilor acestuia pentru operativitatea punerii in plata a indemnizatiilor cuvenite.

5. Dupa incetarea starii de urgenta somerii indemnizati vor fi contactati telefonic de operatorul AJOFM GORJ pentru a li se comunica data cand va trebui sa se prezinte la AJOFM GORJ sau la punctele de lucru cu CI/ BI in original si adeverinta cu cele 12 salarii in orginal pentru a intra in posesia carnetului de somaj.

6. În situaţia persoanelor care au nevoie de documente eliberate de către AJOFM Gorj, vor transmite cererea de solicitare insoţită de o copie a cărţii de identitate pe adresa de email a agenţiei [email protected] sau prin fax la numărul 0253 211568, urmând ca documentele să fie transmise către persoana care a făcut solicitarea prin email sau prin poştă, la adresa menţionată in cerere/cartea de identitate.

7. Persoanele înregistrate în baza de date a AJOFM Gorj care solicită adeverinte de vechime, repartiţie pe un loc de muncă vacant comunicat la instituţia noastră, pot solicita acestea prin email la adresele mentionate anterior in functie de domiciliul solicitantului urmând ca acestea să fie transmise pe adresa de email de pe care s-a făcut solicitarea sau pe adresa menţionată în cerere.

8. Persoanele care vin din ţările Uniunii Europene şi solicită formularele U1/E301 sau E302, pot transmite cererea de eliberare a formularului însoţită de documentele necesare eliberării acestora pe email la adresa [email protected] sau prin poştă la adresa: Târgu Jiu, str Lt. Col. D. Petrescu, nr 1, cod poştal 210182.

După întocmirea lor, formularele vor fi transmise destinatarilor on-line sau în original - prin poștă la adresa menționată în cerere, în cel mai scurt timp.

Modelul de cerere poate fi solicitat pe email la adresa [email protected]

9. Persoanele care trebuie să prezinte certificate medicale, vor putea solicita pe email la adresa [email protected] modelul de cerere care însoţeşte certificatul medical, urmând ca cererea completată împreună cu certificatul medical să fie transmise prin poştă la adresa: Târgu Jiu, str Lt. Col. D. Petrescu, nr 1, cod poştal 210182.

Facem apel la angajatorii care urmeaza sa concedieze individual, colectiv, sa ii sprijine pe cei carora urmeaza sa ii concedieze in transmiterea documentelor la adresele de mail mentionate functie de domiciliile fiecaruia pentru ca ulterior sa poata beneficia de indemnizatie de somaj.

In acest sens, rugam angajatorii sa solicite sprijinul operatorilor mentionati mai sus, in vederea intrarii in posesia formularelor si transmiterea acestora la AJOFM GORJ.

Pentru orice altă informație/solicitare adresate AJOFM GORJ, vă rugăm să ne contactați telefonic la numerele de telefon si adresele de e-mail mentionate.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Gorj

Vizualizări: 5,343

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: