Anunț important pentru cei care au treabă la Pașapoarte și Permise
Având în vedere evoluția situației epidemiologice de pe teritoriul României, în contextul apariției și răspândirii noii forme de coronavirus, care determină boala COVID-19, s-au luat o serie de măsuri cu privire la activitatea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor și Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte.
Astfel, începând de mâine, 17 martie 2020, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Gorj suspendă activitatea de examinare în vederea obținerii permisului auto, atât la proba teoretică, cât și practică, pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire în funcție de evoluția situației actuale.
De asemenea, se majorează timpul de soluționare a tuturor operațiunilor specifice de înmatriculări și permise desfășurate la ghișee, la 10 minute, prin utilizarea exclusivă a platformei de programare online.
Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Gorj va prelua cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple și electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare (pentru persoanele care solicită acest tip de document de călătorie) numai pentru persoanele care prezintă documente din care rezultă necesitatea unor călătorii care se vor efectua în cel mult 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, exclusiv în baza programărilor online.
Transmiterea pașaportului simplu electronic, de la sediul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte la adresa de domiciliu/reședință din țară a titularului sau a persoanei care a formulat cererea, prin serviciul de curierat, se va face exclusiv în baza unei solicitări adresate prin e-mail/poștă de către titular, respectiv persoana care a formulat cerere/părintele/reprezentantul legal în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani.
Primirea cererilor la exercitarea dreptului la libera circulație în străinătate/istoric pașapoarte/scutire taxe vamale precum și furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple și eliberarea adeverințelor/comunicărilor corespunzătoare se va efectua exclusiv prin corespondență poștală sau electronică și numai persoanelor care prezintă documente care justifică urgența solicitării.