Trei profesori au picat concursul pentru directori de şcoli
Zeci de profesori au susţinut luni proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcţiei de director de şcoală. Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj, au fost 61 de candidaţi înscrişi care au formulat 86 de opţiuni, cea mai mare concurenţă fiind înregistrată pentru funcţia de director adjunct la Şcoala Gimnazială „Sf. Nicolae”. În judeţul Gorj au rămas neocupate în primă fază 52 de posturi de director şi director adjunct.
Un număr de 61 de cadre didactice au concurat luni pentru o funcţie de director plin sau director adjunct în cadrul unei unităţi de învăţământ. Din cei 61 de înscrişi, unul a absentat, iar un altul s-a retras din examen, spun reprezentanţii ISJ Gorj. Alţi trei candidaţi nu au obţinut punctajul minim de promovare a probei, a spus Georgeta Popescu, purtătorul de cuvânt al ISJ Gorj. „Urmează proba de interviu şi proba de evaluare a CV-ului. Marţi, 18 iulie, vom face programările pentru celelalte două probe. Nu am informaţia că cei trei care n-au promovat erau candidaţi unici sau au mai fost candidaţi care au optat pentru acea şcoală”, a spus Georgeta Popescu, purtătorul de cuvânt al ISJ Gorj. De altfel, concurenţă acerbă s-a înregistrat pe posturile de director adjunct la două unităţi de învăţământ. Este vorba despre Şcoala Gimnazială „Sf. Nicolae” din Târgu Jiu, cu şase candidaţi pentru funcţia de director adjunct şi Şcoala Gimnazială „Constantin Săvoiu”, cu cinci candidaţi. Între 19 şi 31 iulie, este programată organizarea şi desfăşurarea probelor de evaluare a CV-ului şi interviul, precum şi soluţionarea contestaţiilor înregistrate.
Rezultate finale
Cel târziu în data de 2 august va avea loc afişarea rezultatelor finale ale concursului şi până în 4 august se va desfăşura validarea rezultatelor finale în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi transmiterea acestora către Ministerul Educaţiei. Potrivit ISJ Gorj, între 21 şi 23 august este programată emiterea deciziilor de numire în funcţie începând cu 1 septembrie, prin concurs sau prin detaşare în interesul învăţământului.