Toleranţă zero la spital: Jigneşti pacientul, pleci acasă!

Mai mulţi pacienţi care au avut nevoie de îngrijiri medicale la Spitalul Judeţean din Târgu Jiu s-au plâns de atitudinea pe care au manifestat-o unii salariaţi. Managerul Gigel Capotă a înştiinţat personalul medico-sanitar că nu mai tolerează ca imaginea spitalului să fie prejudiciată în acest fel. Cine nu are grijă la limbaj va fi aspru sancţionat!

Managerul Gigel Capotă le-a transmis angajaţilor spitalului că au obligaţia să folosească un limbaj respectuos atât faţă de pacienţi, aparţinătorii şi însoţitorii acestora, vizitatori, cât şi faţă de colegi. Acesta a dat o dispoziţie în care arată că salariaţii spitalului au obligaţia „de a apăra cu loialitate prestigiul unităţii sanitare în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi de a se abţine de la orice fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acestuia”.

Totodată, managerul le-a interzis salariaţilor să solicite sau să accepte cadouri, servicii, favoruri, invitaţii sau alte avantaje de la pacienţi. „Pentru toate aspectele prezentate se acordă toleranţă zero”, le-a comunicat managerul Gigel Capotă.

Dispoziţia va fi transmisă în toate secţiile, departamentele şi birourile spitalului.

Conducerea spitalului spune că zilnic primeşte sesizări de la pacienţii nemulţumiţi de modul în care au fost trataţi. A dat exemplu speţa de la spitalul de la Pasarelă unde o femeie muşcată de câine a fost scoasă din spital de o asistentă, care a trimis-o la Urgenţe. A vorbit şi despre o gravidă care a venit recent la spital să nască şi care a fost jignită de personalul medical pentru că ţipa de durere.

Gigel Capotă a spus că această dispoziţie este adresată cu precădere asistenţilor, infirmierilor şi altor salariaţi care au calitate de personal auxiliar: „Medicii sunt foarte buni profesionişti şi îşi fac treaba. Nu cred că sunt cazuri în care vorbesc urât pacienţilor”.  

ULTIMATUM

Managerul Gigel Capotă spune că nu poate tolera astfel de fapte, iar cine va încălca dispoziţia va pleca acasă: „Prima dată când mai vine cineva şi îmi spune că i s-a vorbit nepotrivit, că nu i s-a acordat îngrijirea necesară, şi alte astfel de aspecte, voi convoca comisia de disciplină, cum s-a întâmplat la salariata de la spitalul de la Pasarelă, şi vom aplica o sancţiune. A doua oară nu va mai lucra cu mine în acest spital, atâta timp cât sunt eu manager. Şi ieşirile necontrolate a unor cadre în presă prin care reduc prestigiul unităţii le vom avea în vedere. Consider că persoana respectivă nu vrea binele acestui spital şi nu vrea să lucreze în acesta. Consider că totul se poate rezolva prin discuţii”.

Vizualizări: 17,839

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: