Start la Programul Casa Verde. Cum obţineţi finanţarea!

Gorjenii care doresc să obțină finanțare prin programul Casa Verde vor putea depune dosarele începând de săptămâna viitoare. Cei care doresc să obțină finanțare de la stat pentru instalarea de sisteme de încălzire pe bază de energie verde trebuie să depună personal dosarul la Agenția de Mediu, nu prin intermediari. Fondurile din acest an sunt reduse. Până în două sute de dosare vor fi acceptate la finanțare la nivelul județului Gorj.

Dosarele pentru Programul Casa Verde vor putea fi depuse începând cu data de 10 octombrie până în 24 octombrie. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Gorj a stabilit și un program pentru primirea dosarelor care a fost afișat la intrarea în instituție. Dosarele vor fi primite de angajații Agenției pentru Protecția Mediului Gorj de luni până vineri, în intervalul orar 9-15, cu pauză de masă între orele 12.30-13.00, iar vinderi de la 9 la 12. "Se vor depune dosarele la sediul agenției. Se va depune de către fiecare persoană, deci personal cu buletinul în mână în mod obligatoriu. Obligația Agenției de Mediu este de a scana și de a transmite on-line la Administrația Fondului pentru Mediu în timp real", a declarat Nicolae Giorgi, directorul APM Gorj.
Solicitanţii pot obține de la 3000 la 8000 de lei prin Ministerul Mediului pentru instalarea, înlocuirea sau completarea sistemelor de încălzire clasice cu cele care folosesc energie verde, regenerabilă. Banii le sunt virați în baza facturilor, deci investiția trebuie finanțată inițial de către beneficiari. 170 de dosare depuse la Gorj vor primi finanțare, spun cei de la agenție. Suma repartizată Gorjului anul acesta a fost stabilită în funcție de numărul de locuitori. O nouă clauză este că nu sunt eligibili proprietarii care au case în construcție, nici cei care au derulat deja o finanțare prin acest program.
Agenția de Mediu a întocmit un regulament pentru depunerea dosarelor, astfel că solicitanții vor trebui să depună personal solicitările și nu prin intermediari. Cei din agenție au vrut astfel să scoată din schemă firmele de consultanță care au început încă din ianuarie să întocmească dosare pentru gorjenii care le-au solicitat serviciile și care ar fi putut să se prezinte cu sute de dosare deodată. "Am avut anumite semnale că firme interesate au colectat de la persoane dosare să le depună. În ghid apărea că poate să vină oricine cu o procură pentru altcineva, lucru care nu era ok. Atunci se crea o problemă. Venea o firmă cu 200 de dosare și bloca partea de depunere a cetățenilor", a explicat directorul APM Gorj, Nicolae Giorgi.

Vizualizări: 7,722

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Gospodar:

Citește și: