Spitalul Judeţean, într-un top al ruşinii
Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu este într-un top al ruşinii în ceea ce priveşte chestionarele completate de pacienţii externaţi. Clasamentul a fost întocmit de Observatorul Român de Sănătate. Într-un an, la unitatea medicală de la Târgu Jiu, niciun pacient nu a fost întrebat dacă a fost mulţumit sau nu de condiţiile din spital ori de medici.
În top 10, spitalul de la Târgu Jiu este pe locul 3. Potrivit statisticii întocmite de Observatorul Român de Sănătate, anul trecut, nu a fost completat nici măcar un chestionar privind gradul de satisfacţie a pacienţilor care au fost internaţi aici. „Nu ştiu dacă este aşa. Noi avem în fiecare salon exemplare. Aceste chestionare li se dau pacienţilor. Poate că nu vor toţi să completeze. Eu nu vreau să comentez ce a fost înainte pentru că răspund de acest spital de când am fost numit manager”, a spus Gigel Capotă, managerul interimar al spitalului.
Potrivit aceleiaşi surse, spitalele ar trebui să introducă datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a Casei Naţionale de Sănătate pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi.
Din aceeaşi statistică, a reieşit că peste o cincime din pacienţii internaţi sunt nemulţumiţi sau foarte nemulţumiţi de curăţenia din spitale. 8 pacienţi din 10 sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de activitatea şi implicarea medicului care i-a îngrijit. Peste o cincime din pacienţii internaţi au fost nevoiţi să îşi cumpere medicamente sau alte materiale sanitare în perioada internării în spital. În plus, unui număr de aproximativ 5.000 de pacienţi li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medical.
Pe primele două locuri, în lista ruşinii, sunt Spitalul Clinic Judeţean din Craiova şi Spitalul Floreasca din Bucureşti.