Sindicalist, după tragedia de la Roșia: Mereu a fost de vină accidentatul!
Mereu a fost de vină cel care s-a accidentat! Așa comentează liderul de sindicat Manu Tomescu raportul întocmit de cei de la Protecția Muncii, din Complexul Energetic Oltenia. El a adăugat că lipsa de personal din producție este tot mai acută, iar utilajele vechi de peste 50 de ani devin tot mai periculoase. În plus, sarcinile sunt multe și împărțite la salariații rămași. Mai mult, se urmărește să se economisească și timp, spune Manu Tomescu. Așa s-a ajuns să se lucreze la excavator atât pe linie mecanică, dar și pe linie electrică.
Reacția lui Manu Tomescu vine după ce a fost făcut public raportul făcut de Complexul Energetic Oltenia în urma tragediei din Cariera Roșia. Oficialii companiei au vorbit inclusiv despre o neglijență a echipei care a intervenit la acele reparații care s-au încheiat tragic.
„Tot timpul a fost de vină cel care s-a accidentat. Am 30 de ani de când lucrez aici și cam tot timpul, accidentatul a fost de vină. Vin tot felul de hârtii peste salariați ca angajatorul să fie securizat. Multă hârțogăraie, dar de la practică până la hârtiile lor e distanță mare”, a declarat Manu Tomescu, vicepreședinte Sindicatul Energia Rovinari.
Liderul de sindicat a mai tras un semnal de alarmă: „Pe lângă cauzele clasice ale accidentelor de muncă din această activitate, cauze arhicunoscute care nu pot fi eliminate pentru că există acești factori de risc. Ai o activitate cu mii de organe de mașini în mișcare și acești factori de risc nu pot să dispară. Se suprapun și cauzele venite peste noi din cauza acestui program de închidere. Cel puțin de 10 ani s-a stabilit ca această activitate să se închidă și toți cei care au condus această activitate, puterea politică, de la Minister până la conducerea companiei au întors spatele”, a mai declarat Manu Tomescu, într-o emisiune la Radio Infinit.
În plus, deficitul de personal este tot mai acut, iar utilajele sunt aceleași. Vechi de peste 50 de ani. „Vor să reducă și timpul de execuție. Și probabil la o lucrare din asta: Hai, mă, să lucrăm și noi, electricienii, în paralel cu lăcătușul mecanic, tot pentru a reduce timpul. Altfel, nu pot să-mi explic cum a primit comandă electrică acea roată cu cupe. Dacă ar fi fost decuplată, ar fi fost asigurată. Îmi spun colegii mei care lucrează la reparații. La mori, au scos la licitație reparația unei mori pentru că nu făceau față ai noștri. Sunt din ce în ce mai puțini și a venit firma respectivă și făcea o reparație în trei săptămâni, reparație pe care ai noștri o făceau în trei zile. Când vin, ei scot tot afară. Ei repară afară. Ai noștri se bagă acolo și repară, săracii. De ce? Să țină compania pe linie de plutire și așa apar accidentele. Sunt din ce în ce mai puțini și se pun sarcini în plus celor din producție. Echipamentele pot să ne omoare. E producția mai puțină, dar eforturile sunt mai mari. E tehnologie din anii 70”, a mai punctat Manu Tomescu, la același post de radio.
În raportul SSM, scris de oficialii CE Oltenia, s-a dat de înțeles că lucrătorii care au intervenit la excavator au fost neglijenți.