România are cel mai bun centru de preluare apeluri 112 din UE
Centrul 112 Bucureşti - Ilfov al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale a primit premiul pentru „Cel mai bun Centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din UE”, în cadrul Galei anuale a Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă (EENA).
La evenimentul desfăşurat anul acesta la Bucureşti au participat aproximativ 400 de reprezentanţi ai serviciilor de urgenţă, ai organizaţiilor internaţionale, instituţiilor europene sau ai furnizorilor de soluţii, care au venit să recunoască şi să sprijine excelenţa manifestată la nivelul întregului spectru al serviciilor de urgenţă din UE.
Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa ce are menirea de a recompensa contribuţiile remarcabile în domeniu.
Acest eveniment unic aduce în atenţia publicului performanţele excepţionale ale organizaţiilor şi cetăţenilor care se străduiesc să salveze vieţi.
Premiile internaţionale 112 obţinute de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale:
2009 - Pentru cea mai bună campanie de educare – informare din Uniunea Europeană;
2012 - Pentru salvare remarcabilă;
2013 - Pentru cea mai bună campanie de educare – informare din Uniunea Europeană;
2014 - Cea mai bună reformă din Uniunea Europeană - Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă din România;
2015 - Pentru cel mai bun centru de Preluare Apeluri de Urgenţă 112 din Uniunea Europeană.
România, printre statele Uniunii Europene cu cele mai bune performanţe în utilizarea numărului unic de urgenţă 112
Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacţie (sub 10 secunde) şi o acurateţe sporită în a localiza apelanţii la numărul unic de urgenţă 112.
Ţara noastră face parte dintre cele 5 state membre care reprezintă exemple de bună practică.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.
Timpul mediu de reacţie este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul 112.
În ce priveşte localizarea apelanţilor, aceasta se face in proporţie de 97,20% pentru reţelele de telefonie fixă şi de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă.
Potrivit aceluiaşi raport al Comisiei Europene, România este una dintre puţinele ţări membre UE în care 112 este număr unic de urgenţă.
În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 25 % şi se situează la circa 65 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.
Eurobarometrele Comisiei Europene, referitoare la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România a făcut progrese remarcabile în administrarea şi dezvoltarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă şi se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE.
Numărul pan-european de urgență 112 a fost creat în 1991.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, 112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Pentru mai multe informaţii consultaţi www.112.ro.
Sursa: Comunicat de presă